Gå til innhold

Svensk sikkerhetsmodell m. 4 punkter

Anbefalte innlegg

Juli-jente

Hei

Jeg har en liten krise på gang i forbindelse med en prosjektoppgave på skolen (Informasjonsledelse).

Jeg skal gjøre en anbefaling av hvilke sikkerhetstiltak en bedrift må gjøre i forbindelse med lansering av et e-firma.

Forelser kom med tips om at vi måtte dra inn en "Svensk sikkerthetsmodell med fire punkter".....

Men denne modellen finnes verken i pensum-bøkene eller i forelesningsnotatene!!!!!!

Er det noen som har peiling på hvilken modell det er snakk om?

Den hadde visst ikke noe navn, ble bare kalt "svensk sikkerhetsmodell"....

Takknemlig for all hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145525-svensk-sikkerhetsmodell-m-4-punkter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enda en kandidat

Har søkt på Google med forskjellige kombinasjoner av sikkerhetsmodell/

datasikkerhetsmodell og svensk/Sverige uten å finne noe brukbart. Det eneste var antydninger om at det kunne ha noe med datanettverk å gjøre.

Send heller epost til foreleser og be om kildehenvisninger. Om fyren ikke kan gi det, så ikke kast vekk mer tid på det. Det er for kort tid igjen til innlevering. Prøv heller å lete etter noe annet brukbart.

Ellers gir vel boken noenlunde bra oversikt over de fleste av problemene om datasikkerhet, bortsett fra denial-of-service-angrep. Det fant jeg ikke i læreboken.

Tror at dette må besvares med en oversikt over trusler, tiltak og begrunnelser for tiltak/konsekvenser uhell for firmaet.

Hvor mange sider har du skrevet hittil forresten ?

Juli-jente

Har søkt på Google med forskjellige kombinasjoner av sikkerhetsmodell/

datasikkerhetsmodell og svensk/Sverige uten å finne noe brukbart. Det eneste var antydninger om at det kunne ha noe med datanettverk å gjøre.

Send heller epost til foreleser og be om kildehenvisninger. Om fyren ikke kan gi det, så ikke kast vekk mer tid på det. Det er for kort tid igjen til innlevering. Prøv heller å lete etter noe annet brukbart.

Ellers gir vel boken noenlunde bra oversikt over de fleste av problemene om datasikkerhet, bortsett fra denial-of-service-angrep. Det fant jeg ikke i læreboken.

Tror at dette må besvares med en oversikt over trusler, tiltak og begrunnelser for tiltak/konsekvenser uhell for firmaet.

Hvor mange sider har du skrevet hittil forresten ?

Hei og takk for svar.

Jeg tror ikke foreleseren er tilgjengelig på mail på.. Han sa han skulle være utilgjengelig i 3 uker fra 25. april....

Det er sant som du sier at boken har tatt for seg de mest sentrale emnene, så jeg kan sikkert bare bruke det jeg har kommet frem til så langt.

Oppgaven er (til nå) på 27 sider, men forside, innleding og avslutning osv teller ikke - så jeg faller nok ned på rundt 20 sider tenker jeg..

Hva med deg?

Gjest enda en kandidat

Hei og takk for svar.

Jeg tror ikke foreleseren er tilgjengelig på mail på.. Han sa han skulle være utilgjengelig i 3 uker fra 25. april....

Det er sant som du sier at boken har tatt for seg de mest sentrale emnene, så jeg kan sikkert bare bruke det jeg har kommet frem til så langt.

Oppgaven er (til nå) på 27 sider, men forside, innleding og avslutning osv teller ikke - så jeg faller nok ned på rundt 20 sider tenker jeg..

Hva med deg?

Jeg har skrevet omtrent 20 sider (alene) men mangler enda en del og noe må kuttes ut (kladdepreget disposisjoner osv). Tror ikke det er en fordel å overstige 20 sider. Noen sensorer gir faktisk trekk for det. Det sa ihvertfall vår foreleser.

Kan gi deg tips som ikke er helt svar på det du er ute etter:

1. Det finnes sensorveiledning fra forrige høst. Bare sjekk Blackboard/Apollon.

2. Gå til www.raweb.net. Velg "diverse" i menyen.

Klikk på økonomi (Diverse

Økonomi (- Oppgaver, notater, regneark m.m. ... )

Bla så nedover til du finner "Informasjonsledelse".

Klikk på fag_INF.zip

Så laster du ned en zip-fil og pakk den ut. Zip-filen inneholder en Word-fil.

Åpne word-filen. Gå til pkt 5.1 side 18 og les utover.

:-D

Ikke si det bort eller skriv av ! hehe

Gjest enda en kandidat

Hei og takk for svar.

Hva med deg?

Hmmm. Det siste tipset jeg gav deg var visst ikke så godt likevel....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...