Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har flere problemer med helsa mi:

- Lavt stoffskifte (behandles)

- Skade i bekkenet

- Skade i ryggen

Dette er ting som er eller har vært til utredning og som jeg har fått og får behandling for.

Problemet mitt er at jeg blir utrolig sliten av å ha alle disse plagene. Jeg bli veldig ofte syk (influensa, forkjølelse, div. infeksjoner) og tror selv at dette kan ha en sammenheng med at kroppen min er "utslitt". Jeg har redusert jobbinga mi til 80% for å prøve om det hjelper, men kan ikke jobbe mindre pga økonomien.

Ellers tror jeg en halv stilling ville vært toppen.

Jeg ser selv at jeg ikke er en så god mamma for barna mine som jeg var før pga dårlig med overskudd. Dagene går bare akkurat sammen til å dekke de basale behovene. Jeg savner å leke, le og tulle med ungene!!

Legen jeg bruker nå ser på mine problemer isolert, og ikke i sammenheng. Finnes det noen leger i Oslo-omerådet som er kjent for å se litt mer helhetlig på pasientenes situasjon?

Noen du kan anbefale?

En venn av meg anbefalte meg å ta kontakt med en sosionom, men de kan vel ikke gjøre noe?

Jeg trenger noen råd...

Til slutt et spørsmål angående stoffskifte:

Jeg går på Thyroxin 0,05 mg tre ganger pr uke. Dette har fått Fritt T4 opp på 15. Jeg føler meg bedre, men ikke bra.(Fryser, har tørr hud, treg mage og minimalt med overskudd. Depresjonen er jeg kvitt!!)

Hva bør man ligge på?

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14553-legevalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til MU. Jeg som fagperson har ikke mulighet til å anbefale noen spesielle kolleger. Det får dere pasientene ta dere av.

Personlig velger jeg å gi såpass mye Thyroxin at FT4 ligger oppunder 20, og TSH mellom 1-2. vedvarende trøtthet etter noen mnd på denne behandling gjør at man kan forsøke å legge til Liothyronin. Artikkel om dette kan du finne her om du søker på hypothyreose; der vil dose-forslag sees, kanskje kan du gi den til legen din; denne viten er ganske ny.

Synes du i første omgang skal diskutere totalsituasjonen grundig med legen din. Kanskje kan andre tiltak for å lette hverdagen gjøres, samtidig med at du en periode får sykmelding. Kanskje klarer du da 80% etterpå igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14553-legevalg/#findComment-70161
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...