Gå til innhold

Finne en persons sivilstand

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig_nysgjerrig

Av diverse grunner, skulle jeg likt å finne en persons sivilstand.

Det er ikke aktuelt å spørre vedkommende, ei heller bekjentskapskretsen, uten at det vil vekke oppsikt.

Noen som vet om noen alternative måter å finne det ut på Jeg vet fødselsår og fullt navn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145544-finne-en-persons-sivilstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veldig_nysgjerrig

Slå opp i telefonkatalogen og finn hans nummer. Så søker du på nummeret og ser om du får opp et navn i tillegg til hans. Nå er det ikke sikkert begge to står i telefonkatalogen, men det er jo verdt et forsøk. Har forsøkt denne metoden noen ganger.

Det har jeg gjort, søkt på adresse hans også, det er kun hans navn som kommer opp.

Gjest javeldå

Det står da ikke sivilstand i skattelistene på nettet?

I såfall, hvor finner jeg det?

Du kan jo gjøre et forsøk med skattelistene ved å søke etter damer med samme etternavn som han på samme postnr. Jo mer sjeldent navn, jo enklere. Det er den eneste muligheten jeg kan komme på. Du finner ihvertfall ingen offentlige lister med personers sivilstand.

Annonse

skorpionfisken

Du kan jo gjøre et forsøk med skattelistene ved å søke etter damer med samme etternavn som han på samme postnr. Jo mer sjeldent navn, jo enklere. Det er den eneste muligheten jeg kan komme på. Du finner ihvertfall ingen offentlige lister med personers sivilstand.

"damer med samme etternavn"

Enn om han/hun da er samboer, eller ektefellen ikke bytta navn ved giftemålet.

Ta bikkja på en tur forbi vedkommendes hus og les dørskilt/postkasse....

Gjest javeldå

"damer med samme etternavn"

Enn om han/hun da er samboer, eller ektefellen ikke bytta navn ved giftemålet.

Ta bikkja på en tur forbi vedkommendes hus og les dørskilt/postkasse....

Det var det som var poenget mitt at den eneste måten skattelistene kan benyttes på i denne sammenheng, er hvis de er gift og har samme etternavn. Ellers ikke.

Forstår ?

Få en venn (hvis personen du skal finne sivilst. til kjenner stemmen din) til å ringe og late som han/hun ringer fra et markedsanalyse-firma. Si noe sånnt som: Hei, mitt navn er ... og jeg ringer fra Norsk Markedsanalysebyrå, kan jeg få stille noen spørsmål om komunikasjon?" eller noe i den dur. Og så videre: Først trenger jeg noen opplysninger om deg: Alder?... Sivilstand?... Fårhåpentligvis får du svar, og da kan du bare avslutte med å si "dessverre da faller du utenfor målgruppen".

Jeg jobbet i et sånnt firma før, og fikk derfor denne ideen. Har gjort det selv og det funka. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...