Gå til innhold

Sobril om morgenen- trening på kvelden??


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Hei.

var på jobbintervju imorges, og tok 20 mg sobril noen timer før. Bruker disse medisinene svært sjelden. Det roet meg litt ned.

Kan jeg trene vekter/styrke om kvelden, hvis jeg bruker sobril om morgenen, slik som idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eval

Er ikke helt sikker på hva du spør om.

Halveringstiden for sobril (=oxazepam) er individuell, 5-15 timer. Det betyr at halvparten av stoffet er ute av kroppen etter 5-15 timer. Alt er praktisk talt ute etter 5 ganger halveringstiden, dvs etter 5*5 - 15*5 timer, dvs 1-3 døgn.

Det betyr at du uansett vil ha noe av stoffet igjen etter ca 12 timer.

Gjør det noe? Musklene er mer avslappet og det er større fare for å miste ting i golvet osv. Vet ikke om det blir noen treningseffekt med avslappede muskler?

Tallene ovenfor har jeg hentet fra

http://www.legemiddelhandboka.no/pls/lhb/pa_lhb.VisFrame?vp_Seks_id=188405&vp_se_id=187308&vp_navn=T5

5- gange-regelen gjelder generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Er ikke helt sikker på hva du spør om.

Halveringstiden for sobril (=oxazepam) er individuell, 5-15 timer. Det betyr at halvparten av stoffet er ute av kroppen etter 5-15 timer. Alt er praktisk talt ute etter 5 ganger halveringstiden, dvs etter 5*5 - 15*5 timer, dvs 1-3 døgn.

Det betyr at du uansett vil ha noe av stoffet igjen etter ca 12 timer.

Gjør det noe? Musklene er mer avslappet og det er større fare for å miste ting i golvet osv. Vet ikke om det blir noen treningseffekt med avslappede muskler?

Tallene ovenfor har jeg hentet fra

http://www.legemiddelhandboka.no/pls/lhb/pa_lhb.VisFrame?vp_Seks_id=188405&vp_se_id=187308&vp_navn=T5

5- gange-regelen gjelder generelt.

Takk for svar!

Jeg lurer i grunnen på om det er et problem å trene om kvelden, etter å ha tatt en solid dose sobril om morgenen. (pleier ikke bruke denne slags med. så de har sterk effekt på meg)

Siden tablettene er muskelavslappende, til en viss grad.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eval

Takk for svar!

Jeg lurer i grunnen på om det er et problem å trene om kvelden, etter å ha tatt en solid dose sobril om morgenen. (pleier ikke bruke denne slags med. så de har sterk effekt på meg)

Siden tablettene er muskelavslappende, til en viss grad.......

Jeg prøvde å se for meg at jeg selv trente med sobril i kroppen. Ser da for meg at jeg vil være daff og ikke klare å ta i, hva med deg? Også redd at jeg skulle fomle med ting og kanskje skade meg selv eller andre.

Men hvis du har behov for å røre deg og trening gjør deg godt, kunne man ta en rolig økt og se det an?

Jeg er ikke medisinsk utdannet, men kan vanskelig skjønne at det kan være skadelig så lenge man ikke prøver å presse seg.

Hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg prøvde å se for meg at jeg selv trente med sobril i kroppen. Ser da for meg at jeg vil være daff og ikke klare å ta i, hva med deg? Også redd at jeg skulle fomle med ting og kanskje skade meg selv eller andre.

Men hvis du har behov for å røre deg og trening gjør deg godt, kunne man ta en rolig økt og se det an?

Jeg er ikke medisinsk utdannet, men kan vanskelig skjønne at det kan være skadelig så lenge man ikke prøver å presse seg.

Hva tenker du?

Nå er du vel godt i gang med treningen tenker jeg,men selv kan jeg ikke tenke meg dette som et problem.20 mg er ikke en veldig høy dose og det er såpass lenge siden du tok den. Nå trener jeg veldig rolig,men har nok trent med sobril i kroppen mange ganger.Passer på å drikke, tar det litt med ro hvis jeg skulle bli litt svimmel eller kvalm.Egentlig var det værre å trene på efexor synes jeg.Uansett må en alltid lytte til kroppens signaler når en trener,enten det er medisiner,hormoner,for lite væske,mat eller nedsatt allmenntilstand av andre grunner.Men dette skal jeg jammen skrive bak øret til neste terapitime...God trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Jeg prøvde å se for meg at jeg selv trente med sobril i kroppen. Ser da for meg at jeg vil være daff og ikke klare å ta i, hva med deg? Også redd at jeg skulle fomle med ting og kanskje skade meg selv eller andre.

Men hvis du har behov for å røre deg og trening gjør deg godt, kunne man ta en rolig økt og se det an?

Jeg er ikke medisinsk utdannet, men kan vanskelig skjønne at det kan være skadelig så lenge man ikke prøver å presse seg.

Hva tenker du?

Takker for svar!!

Det var vel noe slikt jeg og tenkte, at jeg ville bli veldig slapp når jeg trente..

uansett tok jeg pause igår, og trener dobbelt så bra idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...