Gå til innhold

Hjelp, trådlåst nettverk - bærbar pc

Anbefalte innlegg

Lurveliten

Jeg har kjøpt meg bærbar pc med trådløst nettverkskort, men det aner meg at jeg trenger noe mer? Jeg har per i dag 2 stasjonære pc'er tilkoblet en svitsj (eller router?), men den bærbare vil jeg altså ha trådløs. Må jeg da ha en ekstra dings i veggen f.eks. som kan ta i mot/sende signaler? Har forresten adsl fra Telenor hvis det har noe å si. Og jeg trenger ikke alle tre pc'ene i felles nett, bare internett.

(Og nå fortjener jeg premie for Norges dårligste forklaring/formulering over her, men håper noen smarte sjeler skjønner hva jeg mener...)

Og med det samme: er bluetooth noe som jeg bør ha? Hvorfor?I så fall bør jeg kanskje gjøre om bestillingen min hos dell, før de sender meg pc'en :-)

Fortsetter under...

Du trenger et trådløst aksesspunkt som du plugger i svitsjen på samme måte som de andre pcene er koblet til. Disse får du fra ca 500-600 kr og oppover for 802.11b (11-22mbps), noe dyrere for 802.11g (54mbps).

Bluetooth kan være kjekt å ha hvis du vil synkronisere mobiltelefonen med PCen, eller bruke trådløse øretelefoner. Utover dette er det ikke så altfor mange praktiske bruksområder for bluetooth, i alle fall ikke ennå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...