ebbi Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hei jeg er en mann på 24 år som i det siste har vært litt begykmret for under livet. Først hadde jeg noen utslett som klødde, vokste til små væske/blodfylte "kviser" og sprakk. Dro til lege og henne sendte meg til hudlege fordi akkurt den gangen dro jeg til lege med et mystisk utslett over hele kroppen.......... røde kløende små nupper og fast legen trodde det var skabb ( da jeg har hund ) men hunden er frisk og jeg dro til hudlegen som med engang kunne fastslå at det ikke var skabb...... Han fant faktisk ikke ut hva det var, hadde ikke sett ( helt noe 100 % likt før ) men han sa at det ikke var allergi og at det da var virus. det varte i 14 dager og gikk over med kortison salver. Da kokte liksom det utslette der nede litt bort i oppstyret De der nede gikk også bort 99% men nå har jeg hatt en og to sånne " røde kviser igjen " men det værste er at here om dagen oppdaget jeg noe helt nytt. Jeg hadde sex ( med kondom ) men en jente og det var blod i sæden min. Jeg ventet fram til i dag med å TESTE ( kunne vært et rift ) MEN det var blod i sæden i dag også, noe tørket/fragmenter men også tydlig helt fersk blod Jeg har ingen smerte men det klør svir ørlitte grann etter utløsningen Hva bør jeg gjøre og hva kan det være!? Føler at det er flaut å gå til kvinnlig lege og spørre, føler meg ikke helt seriøst tatt i mot, dessuten syntes jeg at almenn legen var innkompitent nå sist. jeg har kjent på "nøtten" selv men får ikke helt bestemt meg om de er øme å ta på, kjenner etter kuler men finner ingen bortsett fra et punkt på begge, men det virker som om det er et feste til sædleder/eller blod årer for det er likt på begge stener-- når jeg klemmer akkurt der gjør det vondt. Hvordan skal man gå frem når jeg nå faktisk nå ønsker en grundig sjekk, blant annet mot underlivskreft ganske bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145573-redd-for-kreft-eller-kj%C3%B8nnsykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 -ebbi. Da jeg gjennom ett langt doktorliv, har hatt mye med ungdom å gjøre, føler jeg meg litt kallet til å prøve å svare deg. For det første dette med at du synes det er vanskelig å snakke med en kvinnelig lege om ting som har med kjønnsorganet ditt. For menn er det ofte slik, og uansett hvor flink og profosjonell hun er, så får vi bare akseptere det. Endel kvinner har det på samme måte når det gjelder mannlige leger. Som oftest skyldes blod i sæden en betennelse i bitestiklen (epididymis på medisinsk). Denne ligger som en skalk på oversiden av selve testiklen. Ved betennelse kjennes den øm når du trykker på den. Er det en infeksjon, er det greit å behandle. Men som du forstår en lege-undersøkelse må til. For sikkerhets skyld foretar man ofte også en ultralydundersøkelse av testiklene på en rtg.-avdeling, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145573-redd-for-kreft-eller-kj%C3%B8nnsykdom/#findComment-925585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.