Gå til innhold

Utredning av hjerte. Nervøs. Hv. mestre?

Anbefalte innlegg

Gjest Uholdbart

Til dere alle som har erfaring med hjerteproblemer og prossen det er å utredes.

Jeg ei 29 år gammel jente og vet ennå ikke hva som feiler meg, hva som skaper ubehaget. Men jeg har hatt nattlige anfall der hjertet har løpt løpsk, pluss ubehagelig ektraslag med økende hyppighet om dagen. Hadde også et langvarig anfall der jeg hadde forskjellige rytmefeil og høy puls i et halvt døgn. 20 mg med betablokker (indral) klarte stoppe det -tror jeg.

Jeg dro da på sykehuset og tilstanden ble registrert via utskrift fra EKG.

Hjertespesialister har sett på dette og jeg ble deretter innkalt til 24 T EKG, som jeg nå tar, senere vil det bli røntgen av lunger og ultralyd av hjertet.

Jeg har fryktelig angst og får ikke sove!!! Plagene er verst når jeg ligger, er i ferd med å sovne og mens jeg sover, så det gjør ikke søvnen bedre. Våkner av at jeg bader i svette og har høy puls og får oftere ekstraslag ved innsovning.

Har hatt brystsmerter og pusteproblemer også, men det er en sannsynlighet at dette kommer av angst? Har ikke hatt angst tidligere, men jeg er nå mye engstelig pga symptomene fra hjertet.

Det jeg i hovedsak lurer på/ ønsker kommentarer på:

Er det noen som har blitt behandlet med beroligende medikamenter i utredningstiden?

Var beskjeden at det var greit for hjertet med beroligende medikamenter selv om en ennå ikke vet hva hjerte"feilen" består av?

Er det noen som har forsøkt betablokker med svak astma? (Syns det er vemmelig å ta de da jeg har pusteproblemer -selv om disse minst sannsynlig kommer av astmaen).

Finnes det evt. alternativer med samme virkemåte som betablokker for astmatikere?

Er det noen som har erfart at hjerteproblemer eller urytme har kommet i forbindelse med en kraftig virusinfeksjon f.eks kyssesyken. (Jeg fikk møte problemene for første gang i det kyssesyken gjorde sitt inntog)

Ellers er alle typer råd hjertelig velkomne!!

Trenger oppmuntring og trøst....

På forhånd tusen takk! :-)

Fortsetter under...

Gjest Uholdbart

Har du sjekket at du ikke har høyt stoffskifte? Det kan gi slike problemer.

Stoffskifteprøver har blitt tatt. Jeg har fått beskjed om at de er normale, at de ikke en gang ligger i grenseland.... Er det noen utvidede prøver jeg kan be om selv om standardprøvene er veldig ok?

Stoffskifteprøver har blitt tatt. Jeg har fått beskjed om at de er normale, at de ikke en gang ligger i grenseland.... Er det noen utvidede prøver jeg kan be om selv om standardprøvene er veldig ok?

Det vet jeg ikke men det lønner seg å ta dem på hormonlaben på aker sykehus og ikke få resultatene av fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...