Gå til innhold

ekteskapsattest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke på ambassaden jeg skal gifte meg. Har fått vite at jeg må ta med papirene dit.

Trodde jeg trengte bare underskrift fra noen jeg kjenner om at jeg ikke er gift, men trenger visst mer "bevis".....

Nei, du trenger nok mer enn det.

Da jeg giftet meg med mannen min (som er tysk statsborger), måtte han ha offentlig godkjente papirer på at han ikke var gift i Tyskland. Da kontaktet han den tyske ambassaden, syns jeg å huske.

Ihvertfall må det offentlig godkjente dokumenter på dette. Det holdt ikke bare med en venns underskrift.

Heldigvis...det hadde nok vært lett å lure hvis det holdt med en uoffisiell underskift.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145613-ekteskapsattest/#findComment-921706
Del på andre sider

Vanligvis vil man kreve utskrift fra folkeregisteret som viser at du ikke er gift. Denne må ikke være eldre enn 3 måender. Noen land krever også utskrift fra folkeregisteret som viser mors og fars navn.

I tillegg må du prøve ekteskapsvilkårene hos sorenskriver/byfogd.

Da er det forlovererklæringen kommer inn - den med underskrift fra noen du kjenner.

Når ekteskapsvilkårene er testet får du en ekteskapsattest og med ovennenvte papirer fra folkeregisteret er du antakelig gifteklar i Sverige.

Den svenske ambassaden kan ellers svare deg på alle disse spørsmål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145613-ekteskapsattest/#findComment-922666
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...