Gå til innhold

Fortsatt dønn stille fra PLO-fronten

Anbefalte innlegg

Hvor mye jeg enn leter mellom hostekuler, utslett, forumundersøkelser og andre trivialiteter, jeg har enda ikke sett antydning til moralsk indignasjon eller protester etter at en gravid jødisk kvinne og hennes fire døtre ble myrdet av Arafats «helter», skutt på kloss hold gjennom hodet. Hun hadde også et navn; hun het Tali Hatuel,var 34 år gammel, 7 måneder gravid og var sosialarbeider av yrke.

Bare timer etter denne perverse udåden går Arafats PA-radio ut og hyller sine «heroiske martyrer» for overlagt drap på en hjelpeløs mor og hennes barn. Og det er ikke første gangen slike saker dysses ned her hjemme. Media og pressens analysemodeller brukes til å legge dette inn i forståelsesrammer der vi i enden av visa ser at Israel blir stående med all skyld.

Er det slik araberne skal danne en palestinsk stat? Ved summariske henrettelser av kvinner og barn? Araberne snakker om å åpne porten til helvete. Det gjorde de selv så tidlig som 15 mai 1948, og Arafat rykker stadig nærmere i køen.

Fortsetter under...

Jeg har faktisk, gjennom DOL og dine skriverier, begynt å balansere mitt standpunkt i denne konflikten, fra et tidligere ståsted med en hel bråte Palestina-goodwill.

Du HAR faktisk et poeng, når du hevder at vi fores ukritisk og ubalansert med Anti-Israel propaganda fra NRK og andre "objektive" rikssynsere.

Du skulle faen meg vært predikant, du Djengis!;-)

Drapene på en gravid mor og hennes fire barn er kun en bagatell i forhold til de viktige tingene.

De viktige tingene er at et sleng arabere ble påpisset av vestlige soldater, og at den historiske begivenheten ble foreviget med bilde. Nå var visstnok hele bildeserien en forfalskning, men det spiller selvsagt liten rolle.

Gjest LucySky

Ikke regn med at du ikke finner innlegg fordi ingen mener noe om det, Mr Kahn.

Det var ille, det du sier. Men jeg har en lang hukommelse. Jeg husker de israelske angrepene på de palestinske flyktningeleirene i Libanon for over 26 år siden, og hvordan det så ut der da hjelpen endelig kom til.

Den som sår vind, høster storm.

("Historien, den kann vi inte vrida tillbaka, och tyrannerna får skörda som dom sår" som de sier i sangen.)

Ikke regn med at du ikke finner innlegg fordi ingen mener noe om det, Mr Kahn.

Det var ille, det du sier. Men jeg har en lang hukommelse. Jeg husker de israelske angrepene på de palestinske flyktningeleirene i Libanon for over 26 år siden, og hvordan det så ut der da hjelpen endelig kom til.

Den som sår vind, høster storm.

("Historien, den kann vi inte vrida tillbaka, och tyrannerna får skörda som dom sår" som de sier i sangen.)

«-...jeg har en lang hukommelse. Jeg husker de israelske angrepene på de palestinske flyktningeleirene i Libanon for over 26 år siden-»

La meg fortelle deg hvordan jeg husker det: Israel angrep ikke flykningleriene i Libanon for 26 år siden, det var de kristne falangistene under ledelse av Elie Hobeika som gikk inn i Sabra og Sharilla i 1982 for å hevne drapet på deres lovlige valgte president Bashir Gemayel. Et drap som var utført av PLO på oppdrag fra Syria. Men dette er bare en del av hele historien.

Da Arafat mislykkes med sitt statskupp i Jordan i 1970 og etterlot seg 20.000 døde, flyktet han til Libanon og forsøkte også der å bli en stat i staten. Fra 1970 og frem til Arafats flukt i 1982 hadde han, foruten å ha brukt Libanon som springbrett for angrep på Israel, myrdet 100.000 kristne libanesere, med Damour som en av de største skampletter i PLOs historie, banet vei for syrisk okkupasjon og etterlatt Midtøstens Perle som en rykende ruinhaug.

Med god hjelp fra quislinghæren og terroristorganisasjonen Hizballah kan Syria fortsatt okkupere Libanon den dag idag, uten en eneste moralsk anfektelse fra verdenssamfunnet. Nasjonalpakten av 1943 ble like lite respektert som menneskerettighetene, og er en ikke sunnimuslim med forankring i det russiskstøttede Ba'atpartiet, så er Libanon et utrivelig sted å bo. Tross for at regionen er dekket av verdens nest største konsentrasjon av reportere og journalister, er ikke dette nevnt med et ord. Det er Sharon Sharon, Sharon når det ikke er Bush, Bush, Bush.

Jeg bebreider deg ikke for å være historieløs, men det er åpenbart et udekket behov for oppdatering hos deg. Når informasjonen er så lett tilgjengelig, så er det ingen unnskyldning lenger.

Jeg har faktisk, gjennom DOL og dine skriverier, begynt å balansere mitt standpunkt i denne konflikten, fra et tidligere ståsted med en hel bråte Palestina-goodwill.

Du HAR faktisk et poeng, når du hevder at vi fores ukritisk og ubalansert med Anti-Israel propaganda fra NRK og andre "objektive" rikssynsere.

Du skulle faen meg vært predikant, du Djengis!;-)

Takk! Dette er et av de mest oppmuntrende svar jeg har fått på lang tid.

Men predikant? Jeg tror ikke kristenfolket liker meg ssååååååååå godt at det gjør noe. ;^)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...