Gå til innhold

Anbefalte innlegg

melbatoast

Når jeg er ute i solen får jeg soleksem på hendene og litt på armene. Masse røde prikker, tett i tett, både store og små. Smører på sunblock med faktor 50 før jeg går ut, men det hjelper ikke. Har prøvd å smøre på hydrokortison og aloe vera etter utbruddet, men det ser ikke ut til at det tar det vekk heller. Hvis det er dårlig vær og jeg holder meg inne en ukes tid, så går utslettet bort igjen, men det kommer tilbake etter et par dager i sola.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145782-soleksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sorimori

Var innom apoteket for litt siden og leste en brosjyre fra Vichy eller noe sånt om solkremer og skader etter soling. Soleksem forårsakes visst av enten UVA eller UVB stråler. Den andre typen stråler forrårsaker solbrenthet. De fleste solkremer beskytter mest mot stråling som fører til solbrenthet. Kanskje det hadde vært en ide å finne en solkrem som beskytter godt mot den typen stråling som fører til soleksem (og tidlig aldring!)? Tror det var UVA.

Ellers, så mener jeg å huske at rømme (eller lignende produkter) lindrer soleksem.

Lykke til hvertfall...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145782-soleksem/#findComment-925911
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...