Gå til innhold

chilipepper


zapp1365380584

Anbefalte innlegg

zapp1365380584

I perioder når jeg har mye indre smerte får jeg et intenst behov for å spise ekstremt sterk mat. Jeg bruker enorme mengder chili. Det hjelper meg å klare smertene bedre. Nå så jeg på forsiden at det var en artikkel om chilipepper som smertelindrende, og lurer på om det bare gjaldt fysisk smerte, eller om det også er noe i det for det psykiske.

Vil gjerne vite mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg har lest flere steder at chili gir kroppen et lite endorfin-kick og at det dermed påvirker humøret.

Chili har også en gunstig innvirkning på forbrenningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajenne-pepper virker iallefall fysisk lindrende, de selger det i plaster på apoteket for å døyve muskelsmerter.

Jeg har et "tre" i vinduet mitt som produserer enorme mengder ekstremt sterk chili, så dersom du ikke vil stikke innom å hente et par tonn så anbefaler jeg å dyrke chili selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zapp1365380584

Jepp, jeg har lest flere steder at chili gir kroppen et lite endorfin-kick og at det dermed påvirker humøret.

Chili har også en gunstig innvirkning på forbrenningen!

Er ganske rund etter mye nozinan, så litt forbrenning kan være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske rund etter mye nozinan, så litt forbrenning kan være greit.

Sikkert godt på rugbrød med hvitost!

:-)

Tror også det er mye vitaminer, f.eks c-vitaminer i chili pga rødfargen. Paprika er jo proppfull av c-vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zapp1365380584

Sikkert godt på rugbrød med hvitost!

:-)

Tror også det er mye vitaminer, f.eks c-vitaminer i chili pga rødfargen. Paprika er jo proppfull av c-vitamin.

Det er betydelige mengder jeg får i meg i disse periodene. Jeg kunne knaske chili som andre eter smågodt. En inder ville blitt imponert.

Men det gjør at jeg ikke kjenner den indre smerten så intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er betydelige mengder jeg får i meg i disse periodene. Jeg kunne knaske chili som andre eter smågodt. En inder ville blitt imponert.

Men det gjør at jeg ikke kjenner den indre smerten så intenst.

Kult alternativ til medisin.

Kanskje flere burde prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...