Gå til innhold

Noen med råd mot irritabel tarm?

Anbefalte innlegg

Tussetussa

Jeg har slitt over lengre tid med kvalme, smerter i magen (øvre del stort sett, men også hele) og masse DIARE. Alltid i sammenheng med måltider må jeg løpe på do, og da blir smertene enda verre. Blir jeg sulten blir jeg også dårlig. Mitt sosiale liv er ruinert da jeg ikke tør å reise noe sted da jeg er redd jeg må løpe et visst sted, og dersom det er matservering der blir jeg ihvertfall dårlig. Jeg fungerer rett og slett ikke. Jeg har vært til div undersøkelser med ingenting å finne. Har prøvd tarmbakterier uten effekt, har også prøvd OXY-tarm, men ingen hjelp.

Hva kan jeg prøve? Skal nå på ferie, og er redd denne vil bli ødelagt pga mageproblemene.

Ønsker råd som HJELPER.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145871-noen-med-r%C3%A5d-mot-irritabel-tarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noenråd

Har du hatt colonskopi (undersøkelse med kamera i tykktarmen)? Tatt CRP? Undersøkelse av avføringen?

Selv har jeg en kronisk tarmsykdom, med noen av de samme symptomene som de du beskriver. Er bra nå, av medisiner og diett.

Kan jo liste opp endel ting som ihvertfall JEG reagerer på, så kan du jo prøve deg fram;

melkeprodukter (bortsett fra de fleste gule oster), poteter, ris, pasta, mel, gjær, mais, sukker. Det er de viktigste, ihvertfall.

Mange tåler noe av dette selv med tarmproblemer, man må prøve seg frem. Det jeg selv har opplevd som verst, er poteter, fløte og rømme.

Gjest Panasonic7

Prøv en "kur" med Müsli og Biola til frokost hver dag i 14 dager. Hjelper ihvertfall meg hver gang... Melkebakteriene trekker inn i de harde kornene, og noen overlever på denne måten magesyren slik at de kommer ut i tarmen hvor det gjør underverker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...