Gå til innhold

Alzheimer og arvelighet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Mora mi begynte i begynnelsen av 60 årene. Nå er hun 78 og ganske håpløs. Har vanskeligheter med ord, vet ikke hva noen heter, tasser etter faren min overalt og det er ikke sammenheng i noe av det hun sier. Spiser bare hvis noen serverer henne mat. Jeg har gitt opp å hjelpe og få hjelp fra det offentlige. Stakkar faren min.

• 3 uker senere...
Gjest signaturen hanne

Mora mi begynte i begynnelsen av 60 årene. Nå er hun 78 og ganske håpløs. Har vanskeligheter med ord, vet ikke hva noen heter, tasser etter faren min overalt og det er ikke sammenheng i noe av det hun sier. Spiser bare hvis noen serverer henne mat. Jeg har gitt opp å hjelpe og få hjelp fra det offentlige. Stakkar faren min.

Han burde fått avlastning; hun kunne begynt på f.eks. dagsenter. Søk plass. Han trenger nok noen timer for seg selv, det er slitsomt å ta seg av noen hele døgnet.

Han burde fått avlastning; hun kunne begynt på f.eks. dagsenter. Søk plass. Han trenger nok noen timer for seg selv, det er slitsomt å ta seg av noen hele døgnet.

Hun vil ikke.

Og så er hun så slem at faren min tør ikke sende henne avgårde når hun ikke vil. Og jeg får ikke lov til å bestemme det.

Annonse

Gjest signaturen hanne

Hun vil ikke.

Og så er hun så slem at faren min tør ikke sende henne avgårde når hun ikke vil. Og jeg får ikke lov til å bestemme det.

Jeg synes rett og slett at faren din må prøve å være litt egoistisk og tenke på seg selv. Hun vil dessuten ha godt av et slikt tilbud. Hva med å ta henne med når det f.eks. er kulturkveld/café?

Jeg synes rett og slett at faren din må prøve å være litt egoistisk og tenke på seg selv. Hun vil dessuten ha godt av et slikt tilbud. Hva med å ta henne med når det f.eks. er kulturkveld/café?

Det tror jeg ikke hun har noen glede av uansett. Hun er blitt helt tom, hun kjenner meg ikke engang igjen på telefonen.

De bor slik at jeg ikke kan besøke det og selv orker de ikke å komme hit, så dette er ganske håpløst.

Hvis han ikke gjør som hun sier, så legger hun seg til sengs og nekter å spise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...