tina1365380349 Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 Jeg er ekstremt plaget med sår inne i munnen - på fagspråket kalles de after. Det er sår som er hvite i midten og med en rød kant rundt. De svir noe helt forferdelig når jeg skal spise eller drikke. Jeg har prøvd tannkrem uten såpestoff og Corsodyl munnskyll, men ingenting hjelper. Tannlegen og legen min kan heller ikke hjelpe. Er det noen som har erfaringer med denne plagen ? Er takknemmelig dersom noen har gode råd å gi... Kanskje det finnes noe innen alternativ medisin som kan hjelpe ? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 Datteren min har vært veldig plaget av det samme. Vi testet oss frem. Hun kjøpte munnskyllevann med fluor på butikken, dette brukte hun etter hver tannpuss eller når hun spiste noe hun reagerte på. Dessuten prøvde hun seg fram på tannkrem og andre ting så hun kunne unngå alt hun ikke tålte. Jeg tenker også på det vi gir spebarn som har trøske, husker ikke hva det heter, det kan jo kanskje også mildne det litt. Mvh 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 Kosttilskuddet Longo Vital skal visst hjelpe. Prøv ellers å begynne med 1000 mg C-vitamin pr dag, det styrker immunforsvaret. 0 Siter
Gjest Panasonic7 Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Har du forsøkt munnskyll med tetracyclin? Spør i såfall legen. Prøv også "Vekk i morgen" råmelkstabletter. Spis minimum 250 mg C-vitamin pr. dag. Kjerringråd: Tygg på en nellik-spiker en gang iblant. Og kutt ut brunost... 0 Siter
tina1365380349 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Skrevet 12. mai 2004 Takk for svar. Munnskyllevann tetracyclin har jeg brukt før og det hjalp litt, men nå er jeg gravid og kan ikke bruke det. Longo Vital har jeg begynt å ta hver morgen, men i følge tannlegen min skulle det helst ha vært den danske Longo Vital. Det er den det har vært forsket på mht dette problemet, og den er visst litt forskjellig fra den norske. Ellers får jeg prøve de andre rådene dere ga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.