Gå til innhold

psykosomatisk diagnose?


Gjest uten signatur

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

Jeg er plaget av plager som tensjonshodepine (spenning) vondt i nakke, kraftige kjevespenninger m.m.

Er det noen diagnose som kalles psykosomatisk? Jeg har ved tidligere besøk hos min fastlege følt at jeg ikke blir tatt på alvor.

Noen som kan "anbefalle" medisner som kan være aktuelle?

Gir denne lidelsen grunnlag for å være sykemeldt? Jeg er så oppgitt og vet ikke hva jeg skal gjøre... Har time hos fastlegen min i morgen, men er redd for athan ikke vektlegger dette seriøst. Jeg har slitt med dette i mange år og det å gå på jobb er så tungt...

Er det evt. fastlegen som stiller en slik diagnose? Er dette en lidelse som på sikt kan gjøre meg ufør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Jeg sliter med spenningshodepine i perioder. Det eneste som hjelper er masasje av hodet og nakke og å stresse ned og slappe av. Man tar ikke medisiner mot dette.

Det du skal prøve å finne ut er hvorfor du er så annspent. Da vil du også finne ut hvordan du skal klare å slappe mere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...