Gå til innhold

Hater pappa


modell

Anbefalte innlegg

Pappa har sviktet meg..

Kanskje ikke så alvorlig for dere, men for meg betyr det at hele tilgiten er borte.

Jeg er vegetarianer, og spiser ikke noen form for kjøtt ikke fisk eller fugl heller.

Mamma og pappa mener dette er en type sf og vil ha meg til psykolog. Nå idag trodde sikkert pappa at han gjorde et sjakktrekk ved å si at det ikke er kjøtt i "oste-shnitzel" Vet ikke hvordan det skrives, uttales ihvertfall oste shnitsel..

Jeg protesterte først men så ble han så jævlig sur, så jeg spiste en halv en....Han lovte meg jo at det ikke var det!!

Skulle gå å ta meg ett egg i sted, og da fant jeg pakningen..

Innhold: SVINEKJØTT var det første jeg leste. Jeg begynte å hylgråte og skjelle ut pappa.

Fra og med idag er jeg 100% veganer.

Da kan han ikke lure meg mer.

Ikke kjøtt fisk fugl ost melk egg eller noe sånt.

Fy faen jeg har aldri følt meg så sviktet før!!!

Som dere vet har jeg det veldig vanskelig for tiden, så jeg tåler ikke så mye, men nå gikk liksom hele verden i grus!!!

Nå orker jeg ihvertfall ikke leve mer.

*Glad jeg har dere*

Bye bye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater også pappan min, men ikke av samme grunn som deg....

Vel, litt kjøtt dør du ikke av da... Prøv å huske det. Skjønner godt at du føler deg svikta av pappan din... Men kanskje det ikke hadde vært så dumt å få komme til en psykolog? Siden du har det veldig tungt for tiden...! Tenk på det da.....

klem fra en som bryr seg om deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også pappan min, men ikke av samme grunn som deg....

Vel, litt kjøtt dør du ikke av da... Prøv å huske det. Skjønner godt at du føler deg svikta av pappan din... Men kanskje det ikke hadde vært så dumt å få komme til en psykolog? Siden du har det veldig tungt for tiden...! Tenk på det da.....

klem fra en som bryr seg om deg

Hei Nedia.

Det varmer at du bryr deg om meg.. Bryr meg kjempemye om deg også!!!

Jeg skjønner din grunn mye bedre enn min egentlig...

HVis noen hadde lest min dagbok, hadde jeg trolig drept dem Seriøst.

Det er ikkedet at det så skadelig å spise kjøtt, selv om det er fett i... Men jeg syntes så synd på dyrene!!!

Nå går jeg rubndt å føler meg som en morder med en gris i magen!!!

Er skikkelig kvalm, men det er lenge siden jeg spiste, så jeg kan ikke kaste opp heller...

*Glad i deg Nedia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten pappa

Dette er det tåpeligste jeg har hørt, jeg hadde stor respekt for deg før, modell.. Men det innlegget er det tåpeligste du noen sinne har skrevet. HATER du virkelig faren din fordi han "lurte" deg til å spise? Han synes vel du har behov for litt mat i kroppen. Dessuten synes jeg det er helt grusomt å si at du HATER faren din, pappa vil ikke ha noe å gjøre med meg, men jeg hyler ikke ut at jeg hater han.

Kunne skjønt deg hvis du var i en lignende situasjon, men fordi han fikk deg til å spise kjøtt? Hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære modell

jeg forstår at du er inne i en tøff periode, men når du leser ditt eget innlegg skjønner du sikkert at du overreagerer. Kanskje hadde din far akseptert at du var vegeterianer hvis han så at du fikk i deg det du trengte eller en fagperson hadde forvisset han om at det var mulig å få tilstrekkelig med energi og næring via vegetarkost. Kanskje kunne du få veiledning av en ernæringsfysiolog som kunne sette opp en spiseliste som var fullverdig, men som bygget på vegetarkost? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

noen syns kanskje det var litt sterkt at du s at du hater faren din, men jeg forstår deg fktisk. Jeg er 100% veganer. Men har aldri blitt aksepter for det av faren min. Hvis faren min hadde gjort det din far gjorde hadde jeg trolig sagt det samme som deg. Det er ikke alle mennesker som klarer og akseptere at andre har en annen overbevisning enn seg selv...tror ikke de forstår hvor sårende det kan være. Vet ikke hvordan det er med deg ..men min grunn til at jeg er veganer er ikke for å være tynn, men fordi det er en overbevining jeg har om at det er galt og spise det.

Det finnes mnge fine nettsteder som støtter den påstanden.

stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nedia.

Det varmer at du bryr deg om meg.. Bryr meg kjempemye om deg også!!!

Jeg skjønner din grunn mye bedre enn min egentlig...

HVis noen hadde lest min dagbok, hadde jeg trolig drept dem Seriøst.

Det er ikkedet at det så skadelig å spise kjøtt, selv om det er fett i... Men jeg syntes så synd på dyrene!!!

Nå går jeg rubndt å føler meg som en morder med en gris i magen!!!

Er skikkelig kvalm, men det er lenge siden jeg spiste, så jeg kan ikke kaste opp heller...

*Glad i deg Nedia*

Hvsi du er vegetarianer p.g.a overbevisning og ikke fordi du skal slanke deg er det GRUSOMT å bli "lurt" på den måten..for en som har sf kan det også bety at du føler sånn avsky for mat at du ikke greier å spise på flere dager..og ved å gjøre noe sånt viser faren hennes så tydelig at han ikke respekterer hennes valgt, og det er enormt sårende! Modell,jeg har opplevd det samme, og forstår deg og støtter deg fullt ut..det er j....! Men du får føre det på den milelange lista over bommerter foreldrene dine kommer til å gjøre mot deg opp gjennom årene..vi får tilgi, de er bare mennesker:) (dessuten er vår "tabbeliste" minst like lang..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ble litt sint når jeg så du skrev at du hatet faren din for det han gjorde. Det var vel ikke så grusomt vel? Er det ikke godt med litt oppmerksomhet?

Jeg har nesten ikke kontakt med faren min, han har gjort meg veldig mye vondt som jeg sliter med ennå. Men allikevel klarer jeg ikke å si at jeg hater ham, det er alt for sterkt. Tenk over det, han er bare ett menneske han også, vet ikke hvordan han skal takle ting alltid.

Uansett,

stå på - hold ut!

Ønsker deg videre lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

Hei.

Jeg ble litt sint når jeg så du skrev at du hatet faren din for det han gjorde. Det var vel ikke så grusomt vel? Er det ikke godt med litt oppmerksomhet?

Jeg har nesten ikke kontakt med faren min, han har gjort meg veldig mye vondt som jeg sliter med ennå. Men allikevel klarer jeg ikke å si at jeg hater ham, det er alt for sterkt. Tenk over det, han er bare ett menneske han også, vet ikke hvordan han skal takle ting alltid.

Uansett,

stå på - hold ut!

Ønsker deg videre lykke til!

selvsagt er det mye verre å ikke ha noen far..men det hun opplevde er forferdelig...skjønner at du sikkert ike har opplevd det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt er det mye verre å ikke ha noen far..men det hun opplevde er forferdelig...skjønner at du sikkert ike har opplevd det selv

Nei jeg har IKKE opplevd akkurat det selv, og jeg vet at jeg ikke er helt i stand til å sette meg inn i situasjonen hennes. Så undskyld, men allikevel må jeg si at det er et vanvittig sterkt å beskrive følelsene sine for et annet menneske ved å si at man hater dem. Sorry, men det mener jeg. Så hvis det er vondere å bli lurt til å spise kjøtt enn å oppleve svik og misbruk over flere år, så vær min gjest, hat ham. Men jeg klarer det ikke. Og en venn av meg som har opplevd seksuelle overgrep klarer heller ikke å hate faren sin for det. Sint er både hun og jeg så klart, men hat - det blir for sterkt. Men okey, undskyld! Jeg trekker meg ut av denne diskusjonen! Jeg vil bare oppfordre derre til å tenke! Sier ingen ting av dette for tråkke på noen! Stå på videre! Og takk for det korte presise svaret, alle har vi bruk for rettledning. Varme tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei modell!

Jeg skjønner at du føler deg lurt og alt det der fordi han ikke sa sannheten. Men du skjønner nok at faren din sikkert bare ville ditt beste. Nå vet jo ikke jeg hvilken sf du

har men du trenger nok mat! og det er slett ikke noe bra å være

vegetarianer hvis man ikke får i

seg nok av alle typer stoffer. Enten så bør du oppsøke en ernæringsfysiolog eller så bør du begynne å spise kjøtt, fisk, egg, ost osv igjen! Ikke bruk mer tid av livet ditt på å tenke

på mat enn du allerede har gjort! jeg ønsker deg all lykke en kan få! Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...