Gå til innhold

ekstern lagring av data

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest ekstern2

Det gjør ikke harddisker heller :)

CDer har jevnt over lenger levetid enn hardddisker.

Hvordan bør man lagre data for å sikre det best da?

Så på FBI at de anbefalte ekstrne harddisker som man har en annen plass enn resten av backupen, f.eks. hvis det skulle begynne brenne, flom osv.

Hvordan bør man lagre data for å sikre det best da?

Så på FBI at de anbefalte ekstrne harddisker som man har en annen plass enn resten av backupen, f.eks. hvis det skulle begynne brenne, flom osv.

Eksterne harddisker har mange fordeler over CD. De er raskere og har mye bedre plass, slik at du slipper å ta backup i mange små omganger. Men harddisker er mekaniske ting, som går i stykker. Så godt som alle jeg kjenner som driver med data har opplevd minst ett disk-dødsfall.

Fordelen med CD (eller DVD som Vince nevner) er at de er billige, du kan brenne flere kopier av hver slik at du ikke er avhengig av bare den ene backupen dersom noe går galt. Behandles de pent holder de i alle fall i ti år - innen da bør du uansett ha brent nye backuper :)

Gjest ekstern2

Eksterne harddisker har mange fordeler over CD. De er raskere og har mye bedre plass, slik at du slipper å ta backup i mange små omganger. Men harddisker er mekaniske ting, som går i stykker. Så godt som alle jeg kjenner som driver med data har opplevd minst ett disk-dødsfall.

Fordelen med CD (eller DVD som Vince nevner) er at de er billige, du kan brenne flere kopier av hver slik at du ikke er avhengig av bare den ene backupen dersom noe går galt. Behandles de pent holder de i alle fall i ti år - innen da bør du uansett ha brent nye backuper :)

Takk, tror jeg holder meg til CD/DVD ei stund til. Er DVD et bedre altvernativ enn CD?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...