Gå til innhold

efexor!!


berbix

Anbefalte innlegg

Var hos psykiateren idag, måtte ta en test, den viste (som jeg tenkte) alvorlig depresjon og generalisertangst. Skal bare ta en tablett om dagen, er det nok tro(etter å ha lest om andre her tviler jeg) ønsker selvfølgelig en snarlig virkning. hva med efexor kombinert med alkohol??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Har gått på samme medisin

Skal du ikke øke dosen etterhvert da?

Det kan jo hende legen din vil se hvordan det går først og at dosen blir forhøyet hvis det viser seg og ikke hjelpe.

Det er ikke særlig lurt å kombinere sånne medisiner og alkohol,i allefall ikke mye alkohol.Ett glass vin eller en flaske øl i ny og ne er vel ikke så farlig.

Dette vet jeg da jeg har prøvd.

Man blir fortere beruset og får blackouts.Det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke øke dosen etterhvert da?

Det kan jo hende legen din vil se hvordan det går først og at dosen blir forhøyet hvis det viser seg og ikke hjelpe.

Det er ikke særlig lurt å kombinere sånne medisiner og alkohol,i allefall ikke mye alkohol.Ett glass vin eller en flaske øl i ny og ne er vel ikke så farlig.

Dette vet jeg da jeg har prøvd.

Man blir fortere beruset og får blackouts.Det er ikke bra.

Hvet ikke om dosen skal økes etter hvert. Har det veldig vanskelig akkurat så jeg ønsker som sagt en rask virkning.Tenkte kansje at en alvorlig depresjon trnegte mer en en om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også på efexor

Man begynner med en om dagen. Så ser dere om du trenger flere etter hvert. Det tar litt tid før de virker - og det tar tid før bivirkningene gir seg.

Jeg bruker også 75 mg, fjerde uken nå. Vet ikke om jeg skal trappe opp, antagelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvet ikke om dosen skal økes etter hvert. Har det veldig vanskelig akkurat så jeg ønsker som sagt en rask virkning.Tenkte kansje at en alvorlig depresjon trnegte mer en en om dagen.

Det kan hende du trenger høyere dose,men dette MÅ gjøres gradvis.

Virkningen av medisinen kommer etter ca 4-8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei Berbix! Bugge her. Gikk tidligere på efexor,og startet på 75 mg. Alkohol må du holde deg langt unna,spesielt i den fasen hvor du begynner på en ny medisin.Det er veldig viktig.Senere når det har stabilisert seg,kan du prøve deg forsiktig frem for å se hva du tåler. Hvor fort du kan gå opp i dose(75 mg er startdosen,og en dose man kanskje kan gå ned til etterhvert) avhenger av hvor godt du tåler medisinen i forhold til bivirkninger. Har du veldig sterke bivirkninger er det noen som bruker for eksempel sobril i opptrappingsperioden.Ellers var jeg oppe i 225 mg på det høyeste,men der har min psykiater satt en øvre grense,og kombinerer heller med andre medisiner enn å øke efexordosen.Det er tungt å være tålmodig,når man vil det skal virke umiddelbart.Husk alltid å spise når du tar tabletten.Unngår en del av kvalmen og andre bivirkninger. Håper medisinen kan hjelpe deg.Vennlig hilsen

meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...