Gå til innhold

hvite klumper i mandlene

Anbefalte innlegg

Gjest Vartio

Jeg er periodevis plaget med hvite/gule klumper i mandlene. Forsøker å klemme dem ut, men noen ganger er det vanskelig.

Mistenker at dette gir dårlig ånde og vurderer å fjerne mandlene, men jeg er ikke særlig plaget med halsbetennelser, er dette god nok grunn? Kan en allmenlege henvise meg til laseroperasjon? Hva koster det? Har mandelene i det hele tatt noen funskjon, eller taper man ingenting på å fjerne dem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146168-hvite-klumper-i-mandlene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laseroperasjon

Ja, gufne klumper / vond lukt er grunn nok til operasjon.

Ja, min fastlege henviste meg til laseroperasjon.

Jeg betalte noen hundrelapper i egenandel, husker ikke eksakt men det var ikke dyrt.

Jeg tror ikke kroppen savner mandlene, jeg har ikke savnet mine. Om de har noen funksjon vet jeg ikke..

Jeg opererte de vekk en fredag, var hjemme resten av dagen. Kunne ha gått på jobb dagen etter, men det var deilig det var helg og jeg kunne ta det med ro. Spiste nokså normalt, tok noen paracet første døgnet.

Gjest syple

hvite klumper på mandlene er ofte tegn på infeksjon, men noen ganger bare på virusinfeksjon som jo ikke er så mye å behandle.. Hvis det plager deg mye kan du forhøre deg om legen er villig til å henvise deg til opereasjon. Du taper vel ikke mye på prøve det

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...