Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som om jeg står midt i en tettpakket åker.

Har en sløv kniv for å skjære vei ut.

Kommer et stykke så klapper jeg sammen av utmattelse.

Hvordan skal jeg klare altsammen. Alt flyter avgårde og jeg makter ikke henge med.

Løper og løper for å komme med, men klarer det ikke. Sakker akterut og når ikke frem.

Man skal vel ha mål og prøve å nå dem. Fortjener å få det godt? Løper og løper, men kollapser tilslutt. Hvorfor og hva har jeg gjort galt? Hvordan klare å rette opp? Vet ikke og ser målene svinne hen, komme lengre og lengre unna, mens jeg tilslutt ikke makter løpe etter, men begynner å gå, subbe og legger meg ned.

Vil klare det. Men forstår ikke hvordan.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146171-maktesl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Jeg har også stått ute på en slags åker.Rundt meg er det et ødelagt landskap. Jeg springer ikke lenger,for jeg er en gammel,utslitt kvinne.Stormen har rast for en stund,det har regnet, vinden har tæret og alt er grått og svart.Jeg står der så stille,helt alene.Ser på det ødelagte og ikke lyd kommer fra min munn.Hjertet er knyttet i bitterhet mot himmelen,og blikket vendt mot alt som er gått tapt.

Så løyer vinden for en stund. Og regnet har sådd ,og fra jorden gror det farger.Livets farger. Regnbuens farger. Fordi det regnet.Og nå er jeg en liten pike,som danser barbent,og engen er grønn og duggvåt etter natten.Solen skinner og regnbuen er der mot den blå himmelen. Ansiktet varmes av lyset og barnehender strekkes mot himmelen.

Så danser jeg i rødt,jeg danser i blått,leker med grønt og leker med gult,rundt og rundt ,med farger i hjertet - for en stund- fordi det regnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146171-maktesl%C3%B8s/#findComment-926080
Del på andre sider

Jeg har også stått ute på en slags åker.Rundt meg er det et ødelagt landskap. Jeg springer ikke lenger,for jeg er en gammel,utslitt kvinne.Stormen har rast for en stund,det har regnet, vinden har tæret og alt er grått og svart.Jeg står der så stille,helt alene.Ser på det ødelagte og ikke lyd kommer fra min munn.Hjertet er knyttet i bitterhet mot himmelen,og blikket vendt mot alt som er gått tapt.

Så løyer vinden for en stund. Og regnet har sådd ,og fra jorden gror det farger.Livets farger. Regnbuens farger. Fordi det regnet.Og nå er jeg en liten pike,som danser barbent,og engen er grønn og duggvåt etter natten.Solen skinner og regnbuen er der mot den blå himmelen. Ansiktet varmes av lyset og barnehender strekkes mot himmelen.

Så danser jeg i rødt,jeg danser i blått,leker med grønt og leker med gult,rundt og rundt ,med farger i hjertet - for en stund- fordi det regnet.

takk bugge :)

ja, det kommer en bedre tid enn nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146171-maktesl%C3%B8s/#findComment-926085
Del på andre sider

Det var så nydelig skrevet at jeg fikk vondt i hjertet av lese.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146171-maktesl%C3%B8s/#findComment-926142
Del på andre sider

Bugge1365380662

Det var så nydelig skrevet at jeg fikk vondt i hjertet av lese.

Tusen takk cathlin! Dette er et bilde jeg har hatt inne i meg siden slutten av tenårene,og det betyr mye for meg.(For en stund det ene,for en stund det andre. Og nå i det siste kanskje litt begge deler på en gang.)

Jeg har egentlig en ganske dårlig selvfølelse som terapeuten min og jeg prøver å lappe sammen,og jeg merker at jeg blir så innmari glad når jeg får positiv tilbakemelding.Så tusen ganger takk for det.Nå skal jeg krype til køys. Godnatt fra meg .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146171-maktesl%C3%B8s/#findComment-926150
Del på andre sider

Annonse

vondt

stille

vondt

jeg lager en sang som jeg hører på til jeg ikke hører den stille smerten

jeg trodde for en stund siden at jeg trodde bunnen var nådd, nå vet jeg at bunnen ikke finnes, det finnes altid nye muligheter - at trykkes lengre ned i gjørma

jeg vet ikke

jeg vet ikke hvordan andre har det - jeg vet ikke hvor det er passende å gi seg

det har jeg gitt opp, forlengst...

-

hallo

dere er snille. jeg er glad i dere. selv hvis jeg blir inmari paranoid av å henge på internet forum. og mine betente handledd blir ikke bedre av å bruke det som engang gjorde dem betente. fortsatt kommer jeg tilbake hit. skummelt :)

ha en vennlig dag

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146171-maktesl%C3%B8s/#findComment-926224
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...