Gå til innhold

Hvilken medisin? Nils H. Dahl!


Gjest Tussi-jente19

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente19

Jeg var hos legevakten igår kveld, og fikk da noen grønne små piller. Han sa det var en slags antideppresiv, som både hjalp mot angst, depresjon og humørsvingninger. Fikk også vite at man ikke burde gå på disse over lengere tid, da man kunne bli avhengig. jeg lurer på hva slags medisin han egentlig ga meg?

Tar 2 stk. Vet ikke om de hjelper men....

Tar i tillegg 2 stk Sobril. Er vel ikke noe i veien for at jeg gjør dette????

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Hei!Det er et par ting jeg lurer på.Sa ikke legen på legevakten hva tablettene het?Eller skrev det opp til deg?Og visste han at du skulle ta de sammen med sobril slik at han hadde grunnlag for å vite om dette går sammen? Du sier to tabletter med sobril,men er det da 10,15 eller25 mg du snakker om?Ville ærlig talt visst hva det var jeg puttet i meg,og spesielt hvis du skal koble det med sobril.Jeg har ingen erfaring med legevakta,og hvordan de akuttmedisinerer.Får du et pakningsvedheng,eller et visst antall tabletter i en pose,siden du ikke vet navnet på medisinen?Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei!Det er et par ting jeg lurer på.Sa ikke legen på legevakten hva tablettene het?Eller skrev det opp til deg?Og visste han at du skulle ta de sammen med sobril slik at han hadde grunnlag for å vite om dette går sammen? Du sier to tabletter med sobril,men er det da 10,15 eller25 mg du snakker om?Ville ærlig talt visst hva det var jeg puttet i meg,og spesielt hvis du skal koble det med sobril.Jeg har ingen erfaring med legevakta,og hvordan de akuttmedisinerer.Får du et pakningsvedheng,eller et visst antall tabletter i en pose,siden du ikke vet navnet på medisinen?Vennlig hilsen bugge.

En liten ting til.Har du mulighet til å ringe legevakta og spørre hva tablettene het? Ville ikke tatt dem sammen med sobril før jeg hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke hvilken medisin det er.

Jeg tar sterk avstand fra en slik praksis hvor en gir pasienter medisiner uten å gi skriftelig beskjed om navn og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi-jente19

En liten ting til.Har du mulighet til å ringe legevakta og spørre hva tablettene het? Ville ikke tatt dem sammen med sobril før jeg hadde gjort det.

Legen sa hva medisinen het, og han visste også at jeg brukte Sobril. Fikk vite at det ikke gjorde noe om jeg tok Sobril sammen med medisinen. Fikk bare 6 tabl. og jeg skal ta 2 pr dag. Fikk dem i en pose. Han sa det skulle hjelpe mot angst, depresjon og humørsingninger. Skreiv ikke ned navnet.

Jeg bryr meg ikke om hva slags medisin det var, jeg er ikke redd for å putte i meg noe som er farlig.....er ikke derfor jeg vil vite hva de heter.

Går forresten på sobril 10mg (og siden jeg da tar 2 så blir det 20 mg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bugge1365380662

Legen sa hva medisinen het, og han visste også at jeg brukte Sobril. Fikk vite at det ikke gjorde noe om jeg tok Sobril sammen med medisinen. Fikk bare 6 tabl. og jeg skal ta 2 pr dag. Fikk dem i en pose. Han sa det skulle hjelpe mot angst, depresjon og humørsingninger. Skreiv ikke ned navnet.

Jeg bryr meg ikke om hva slags medisin det var, jeg er ikke redd for å putte i meg noe som er farlig.....er ikke derfor jeg vil vite hva de heter.

Går forresten på sobril 10mg (og siden jeg da tar 2 så blir det 20 mg)

Det høres jo egentlig greit ut.Og 20 mg sobril er jo ikke så mye. Har jeg skikkelig angst må jeg opp i 30 mg minst.(psykiateren min sier mellom 30-45 mg ved veldig sterk angst er ganske vanlig.)Men kanskje burde man på legevakta skrevet ned hva tablettene heter.Har man mye angst er det jammen ikke lett å få med seg alt.Håper du fikk noen lettere dager.Synes egentlig du er modig som reiser til legevakta for å få hjelp,når det blir som verst.Selv går jeg bare på sobril i ny og ne når det topper seg.Men bruker regelmessig xanor mot angstproblemene mine. Hvis du ikke går på et antidepressiva i tillegg til sobril,vil det også være et angstdempende alternativ.Håper de lysere tidene gjør livet lettere for deg etterhvert.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard

Høres ut som Rohypnol, dette er en sovemedisin med angstdempende effekter. De er grønne, avlange, har delestrek og så står det 542 på den ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...