Mokkanikk Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg er kvinne, 36 år, 162 cm, 62 kg. De to siste ukene har jeg vært plaget med vonde, stive fingre på begge hender om natten. Har også vondt i høyre arm, fra skulder og helt ned til albuen. Når jeg rister på hendene blir jeg bedre, men er nummen hele tiden. Likevel har jeg like mye kraft i fingrene som før. Ringfingeren på høyre hånd er verst. Har brukt mye pc, og skriver mye sms, men kan man bli så plaget av det? Kan også nevne at jeg alltid er iskald på rompa, blir ofte hes i stemmen, er generelt "flat" i humøret. Stiv i nakken, vondt i korsryggen. Har vært alene med to barn i snart tre år, er dagmamma til tre barn. Mistrives. Har heldigvis fått meg ny jobb som jeg begynner i til høsten. Men blir da mye pc-bruk. Mistanken min går til leddgikt eller lavt stoffskifte. Men kan det også være at jeg bare har fått en kraftig senebetennelse? Jeg fikk en tablett av min mor, Mobic. Ble mye bedre i arma av det, men stivheten i fingrene var der likevel. Vil ikke fortsette å ta medisin før jeg har snakket med lege, men jeg kvier meg nesten, har jeg fått leddgikt så tror jeg jeg gir opp! Hvilken behandling får man i såfall da, og blir man etterhvert "krøpling"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146214-vondt-i-fingre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Synes ikke dette høres ut som leddgikt; da ville leddene vært hovne, røde, og plagene ville vært der hele døgnet. nattlige smerter i hendene kan skyldes avklemming av en nerve i håndroten. Dette kan legen din undersøke. behandling er i tilfelle en liten operasjon. Prøv å legg merke til om smertene er værre i noen av fingrene, og også om du opplever prikning/stikninger. Synes du bør få tatt en generell helsesjekk, med blodprøver som inkluderer ledgiktsprøver og stoffskifte. Legen får vurdere om det skal taes bilder. Trolig bør du henvises til en fysioterapeut som kan behandle nakken din; muligens sitter årsaken til smertene der. Prøv i mellomtiden en hodepute som støtter nakken din på en annen måte enn den du bruker nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146214-vondt-i-fingre/#findComment-926435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.