Gå til innhold

FU: Hva slags hagemøbler har dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bente831365380491

Vi har hvite 5-punkts stoler og et avlangt bord. Det er noe drit! Alt av skit vises på dem, og de er vanskelig å få rene når sommeren kommer og de skal settes ut!

Jeg har lyst på tremøbler eller kurvstoler. Noen skikkelig fine som er gode å sitte i. Men det blir nok ikke før vi får noe eget....nå leier vi bare, og da er dette bra nok. Har ikke så mange plasser å gjøre av ting som ikke tåler å stå ute i all slags vær.

Jeg har veldig lyst på hagemøbler i tre. Jeg syns disse er kjempefine å se på og sånn passe gode å sitte på. Dessuten er de solide og står støtt.

Skal en sitte og sole seg er det best å sitte i sånne liggestoler med både regulerbar rygg og benstøtte, men de finnes vel kun i plast.

Skal vi ha plastmøbler, så blir nok fargen blå tenker jeg, hvitt er noe møkk med tanke på at all misfarging viser med en gang.

Vi har kun en terasseblokk, så plassen vi har til rådighet er begrenset, så møblene kan ikke være for ruvende.

Og så skal vi selvfølgelig ha en slik putekasse.

Alt skal være en- eller tofarget, og mest mulig diskret i fargen.

Annonse

Gjest togli

Jeg har veldig lyst på hagemøbler i tre. Jeg syns disse er kjempefine å se på og sånn passe gode å sitte på. Dessuten er de solide og står støtt.

Skal en sitte og sole seg er det best å sitte i sånne liggestoler med både regulerbar rygg og benstøtte, men de finnes vel kun i plast.

Skal vi ha plastmøbler, så blir nok fargen blå tenker jeg, hvitt er noe møkk med tanke på at all misfarging viser med en gang.

Vi har kun en terasseblokk, så plassen vi har til rådighet er begrenset, så møblene kan ikke være for ruvende.

Blå plast-hagemøbler falmer veldig fort i sola... Etter en sesong var det blå bordet vårt lyseblått og slettes ikke pent å se på :-(

Blå plast-hagemøbler falmer veldig fort i sola... Etter en sesong var det blå bordet vårt lyseblått og slettes ikke pent å se på :-(

Å?

Søren! Jeg elsker blått, og hvite hagemøbler ser alltid møkkete ut og er dessuten kjedelige.

Da blir det vel tre, da. Selv om de er tre ganger så dyre.

Å?

Søren! Jeg elsker blått, og hvite hagemøbler ser alltid møkkete ut og er dessuten kjedelige.

Våre blå plastmøbler er like fine, og nå starter vi på dne tredje sommeren! Men de har ikke stått "badet" i sol hele sommeren, fordi de står under en overbygd terrasse. Men det er likevel noen solstråler som sniker seg inn under der, da! ;-)

Og om vinteren har vi dekket de til med en presenning for å holde de pene så lenge som mulig.

Vi valgte plast fordi vi ikke gidder vedlikeholdet på tremøbler, pluss at de er lettere å stue bort når høsten kommer.

Har møblement(bord, 2 stoler og benk) i tre kjøpt lokalt (1800,-). Var trefarget, men har oljebeisa de mørke. Ser bra ut.. og etter 2 år må jeg oljebeise på ny. Har også et sett i plast som er ca 10 år gamle og fargen er faktisk ikke særlig blass.

Gjest malun

Vi har tremøbler fra Ikea.

Fordelen er at de er billige og at man dermed får sitteplass til mange for en brukbar sum.

Ulempen er at det ikke holder så lenge.

Alle tremøbler må selvsagt behandles og vedlikehodes mer enn plastmøbler, men den ekstrajobben tar jeg - for jeg synes utemøbler i plast stort sett er mindre pene.

Annonse

Gjest Plast er helt ok, men tre er penest

Å?

Vi har ikke tremøbler pga plassmangel, men plast. Og de er BLÅ.

Våre blå plastmøbler har _ikke_ falmet det dugg! De er vel...la meg se...fire år nå. Det eneste er at de KAN sprekke hvis de står ute i sprengkulde, og du lemper på dem. Plasten er jo dypfrossen, og da sprekker eller revner den lett. Det skjedde med en av våre stoler, da jeg skulle flytte dem i vinter og bare hev stabelen i fra meg:-)

Gjest togli

Å?

Vi har i tre og er kjempefornøyde!

Det er jo bordplata på de blå møblene som gjerne blir falma, så om du bruker en voksduk over så skulle det kanskje gå? De blå plaststolene vi har er omtrent like fine som før (ulik kvalitet?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...