Gå til innhold

Hva er til barnets beste, egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest skilt - men til liten nytte!

Hei alle dere oppegående og erfarne mennesker her inne på DO!

Jeg spør en gang til:

Ville dere gå til barnevernsak mot deres barns far (egen eksmann) for å få gjennom at sønnen skal få den psykologhjelpen som mor, skole og BUP mener han trenger?

Loven sier altså at begge foreldre må samtykke for at barn skal få psykiatrisk behandling (sikkert til god hjelp for å få ned behandlingskøene!).

Min eksmann mener det hele er noe tull, men jeg mener at gutten sliter med mer enn vi som foreldre kan klare å hjelpe ham med, og trenger hjelp fra profesjonelle terapeuter.

Gutten selv river seg selvsagt i håret fordi han er ambivalent og mor og far i tillegg ikke er enige, de heller. Han er over 12, men gjør han ikke som far sier, vil ikke far lenger ha noe med ham å gjøre! Mens jeg på min side altså mener dette er så nødvendig at jeg er innstilt på å tvinge dette gjennom!

Hva ville dere gjøre i min situasjon? Det er snakk om problemer i sosialt samspill,såkalte atferdsvansker, Opprørte foreldre til andre barn og meget lav selvtillit.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146263-hva-er-til-barnets-beste-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis gutten faktisk har behov for behandling, så ville svaret være "ja, bruk barnevernet".

Dette lukter av en far som skammer seg over en sønn som trenger psykiatrisk behandling, og dermed setter sine egne interesser foran sønnens behov. En sånn far kan ødelegge ett helt liv, som kanskje kan bli mye bedre med den rette behandlingen.

Gjest malun

"Han er over 12, men gjør han ikke som far sier, vil ikke far lenger ha noe med ham å gjøre!"

Dette forteller meg at faren ikke kan høres. Han er ikke i stand til å se barnets beste, hvis han sier sånne ting til sønnen sin.

Jeg er enig. Vondt, men nødvendig.

Annonse

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Takk for innspill!

Jeg er allerede i kontakt med barnevernet om dette - men nøler med å gå til et så alvorlig skritt...

trenger han hjelp, så trenger han hjelp. Det blir verre siden - benytt sjansen NÅ!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...