Gå til innhold

Utvikling av allergier

Anbefalte innlegg

Gjest aerius

Jeg ble i tenårene allergisk mot først gress, og der etter katt, hund og hest.

Det jeg lurer på er om det er sjanse for at dette utvikler seg slik at jeg blir mer allergisk, og for andre ting?

Er det noen sammenheng mellom hva jeg er allergisk mot nå, og hva jeg er i "faresonen" til å bli allergisk mot?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146312-utvikling-av-allergier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

-aerius.

Denne kombinasjonen av en pollenallergi og dyrehårsallergi, er ikke så uvanlig.

Men hva så med fremtiden? De fleste utvikler ikke f. eks. gressallergien til å omfatte flere typer pollen. Annerledes er det med dyreallergier. Hvis du pleier regelmessig omgang med andre pelsdyr enn det du allerede reagerer på, så kan dette lett utvikle seg videre. Dvs. bortsett fra akvarie-fisk og kanskje undulater, så passer ikke du og dyrehold så godt sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...