siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hei. Jeg har i mange år vært plaget av eksem på fingrene. det kom etter at jeg fikk førte barnet mitt. Altså snart 9 år siden. Det er ikke på selve hendene men på fingrene. En periode for lenge siden så var det så ille at jeg ikke klarte å bøye fingrene mine, og de var grønne av verk. Nå er de bedre men det er fordi jeg holder de i sjakk med ibaril. Noe som hjelper. Men denne skal en visst ikke bruke for lenge, jeg har nå brukt denne i 7 år, mange ganger hver uke. Når det er en stund siden jeg har brukt den, begynner fingrene mine å sprekke igjen. Vet du hva det kan være. Har vært hos hudspesialist og han tok noen tester, men det eneste svaret han ga meg var at jeg skulle holde meg mest mulig unna vann. det stemmer, det blir verre når jeg har vært i vann. dette er veldig plagsomt, kan det være psoreasis`? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146322-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Håndeksem kan være ekstremt vanskelig å håndtere og vondt for den som er plaget med det. Sterke kortisonkremer (som Ibaril) hjelper, men det kan være lurt å skifte mellom forskjellige sorter. Snakk med legen din om det. Ellers finnes det kremer som fungerer som en usynlig hanske - det er noe som kunne hjelpe deg og som du kan snakke med apoteket om. Ellers er det viktig med god håndhygiene og daglige eller annen hver dag håndbad med et desinfiserende middel f.eks. Kaliumpermanganat. Omslag med Alsols væske er også nyttig ved håndeksem. Et stort problem er infeksjonene og de kan man holde i sjakk med desinfiserende bad eller omslagsbehandling. Bruk av en god fuktighetskrem er også viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146322-eksem/#findComment-926818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.