Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mor i juni

Er det "bare" røde nupper eller kviselignende som du kan klemme noe ut av?

Har sett en link her inne, kanskje på hud og hår-forum, om slike røde nupper, men husker ikke om det var noe å gjøre med dem. Prøv å søke, kanskje du finner igjen tråden.

Er det kvise-nupper kan du prøve å bytte dusjsåpe/bodylotion. Jeg hadde slike, og fant etterhvert ut at jeg kun tålte Dove bodylotion, sånn i krukke. Det hjalp også å skrubbe armene med Nut Body Scrub fra Body Shop. Nå er nuppene helt borte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-926839
Del på andre sider

Har sett en link her inne, kanskje på hud og hår-forum, om slike røde nupper, men husker ikke om det var noe å gjøre med dem. Prøv å søke, kanskje du finner igjen tråden.

Er det kvise-nupper kan du prøve å bytte dusjsåpe/bodylotion. Jeg hadde slike, og fant etterhvert ut at jeg kun tålte Dove bodylotion, sånn i krukke. Det hjalp også å skrubbe armene med Nut Body Scrub fra Body Shop. Nå er nuppene helt borte.

Hei!

Henger meg på dette spørsmålet..

Jeg har hatt slike nupper på begge overarmer i flere år, og jeg kan desverre ikke gi deg noe godt råd... Jeg blir ikke kvitt de! Mine er røde og kviselignende, og utvikler seg spesiellt når det er varmt og mye sol.Og jeg har byttet såpe og body lotion flere ganger uten resultat..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927128
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt slike nupper på begge overarmer i flere år, og jeg kan desverre ikke gi deg noe godt råd... Jeg blir ikke kvitt de! Mine er røde og kviselignende, og utvikler seg spesiellt når det er varmt og mye sol.Og jeg har byttet såpe og body lotion flere ganger uten resultat..

Vet du, slike nupper har jeg hatt så lenge jeg kan huske! Det finnes antakelig mange med det samme problemet, og jeg tviler på at noen gidder å henge seg opp i det. Selv går jeg med bare armer og får aldri stygge kommentarer av den grunn. Du må for all del skrubbe og smøre, jeg har hørt at kremer kan hjelpe, og at sol kan hjelpe- men jeg vet ikke. Det beste er å slå seg til ro med at kanskje er de der for å bli, og i så fall hjelper det ikke å irritere seg. Jeg mener ikke at du skal bare gi opp, men forsøk å ikke vær så opphengt i det! Kle deg som du vil og lat som ingenting, det er antakelig bare du selv som tenker over det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927418
Del på andre sider

Keratosis pilaris heter det du finner mye om dette hvis du søker,kanskje mest på utenlandske sider.

Keratosis pilaris blir man ikke kvitt,men man kan holde det i sjakk med skrubbing og ikke alt for fete kremer,sol hjelper også.

På utenlandske sider om dette,så står det at det hjelper å bruke kremer som inneholder AHA-syrer.Kremen må inneholde ganske stor prosent av dette stoffet,så kremene du får kjøpt i hudpleiesalonger duger ikke.

Det er mulig at lege kan skrive ut dette på resept,er ikke sikker på dette da jeg ennå ikke har spurt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927492
Del på andre sider

Keratosis pilaris heter det du finner mye om dette hvis du søker,kanskje mest på utenlandske sider.

Keratosis pilaris blir man ikke kvitt,men man kan holde det i sjakk med skrubbing og ikke alt for fete kremer,sol hjelper også.

På utenlandske sider om dette,så står det at det hjelper å bruke kremer som inneholder AHA-syrer.Kremen må inneholde ganske stor prosent av dette stoffet,så kremene du får kjøpt i hudpleiesalonger duger ikke.

Det er mulig at lege kan skrive ut dette på resept,er ikke sikker på dette da jeg ennå ikke har spurt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927493
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927494
Del på andre sider

Vet du, slike nupper har jeg hatt så lenge jeg kan huske! Det finnes antakelig mange med det samme problemet, og jeg tviler på at noen gidder å henge seg opp i det. Selv går jeg med bare armer og får aldri stygge kommentarer av den grunn. Du må for all del skrubbe og smøre, jeg har hørt at kremer kan hjelpe, og at sol kan hjelpe- men jeg vet ikke. Det beste er å slå seg til ro med at kanskje er de der for å bli, og i så fall hjelper det ikke å irritere seg. Jeg mener ikke at du skal bare gi opp, men forsøk å ikke vær så opphengt i det! Kle deg som du vil og lat som ingenting, det er antakelig bare du selv som tenker over det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927495
Del på andre sider

Gjest pia00

jeg også dette. har vært hos hudlege.. det jeg har er en arvelig hudsykdom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146332-nupper-p%C3%A5-armene/#findComment-927710
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...