Gå til innhold

Myte om menn

Gjest yyyhiut

Anbefalte innlegg

Gjest yyyhiut

Har funnet ut at det er en myte at menn liker å prate om seg selv.

De er ihvertfall ikke særlig åpne. Av den menn jeg kjenner/har som venner, forteller de feks aldri om særlig mye om hva de har gjort på i helga, om kjærlighetslivet sitt osv.

Mens jenter/venninner forteller gjerne deatljert hva de spiste til middag i helga og alt stort og smått.

Menn er lette å bli kjente med, på en overflatisk måte, men vanskelige å komme innpå....få til å åpne seg. De er alltid hemmelighetsfulle,...og sant å si kjeder det meg litt for tiden.

Savner en venninne!!

Hilsen guttejenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest er jeg i langtvekkistan

Er ikke det allment kjent at menn ikke prater om følelsa og ellers mer enn de må. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er sånn.

Og de er ikke hemmelighetsfulle, de bare gidder ikke prate om alt mulig. Det kjeder dem.

Det å fortelle detaljert fra helgen, f eks, er bare unødvendlig dilling og prat som de ikke vil bruke tid og krefter på. Det har ikke noe med deg å gjøre, de liker det bare ikke.

Get used to it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

de liker å holde små foredrag om jobben sin, eller fortelle hvor vellykket de er. Sånne ting. Stort sett vedlig upersonlig. Ikke om følelser.

Finner du en ok mann som også kan snakke om følelser, så hold på ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yyyhuit

Menn er sånn.

Og de er ikke hemmelighetsfulle, de bare gidder ikke prate om alt mulig. Det kjeder dem.

Det å fortelle detaljert fra helgen, f eks, er bare unødvendlig dilling og prat som de ikke vil bruke tid og krefter på. Det har ikke noe med deg å gjøre, de liker det bare ikke.

Get used to it ;)

Jo, de er hemmelighetsfulle. De vil ikke ha spørsmål om privatliv... For eksempel; SMS "Hvordan går det med kjærlighetslivet?" er et sprørsmål du får svaret: "Ingen kommentar".

De forteller ikke om andre jenter de liker til venninner. Mulig de gjør det til hverandre (guttevener)? Men det virker som de vet lite om hverandre også.

Jeg er ikke spesielt nysgjerrig av natur, men har ofte fått høre at jeg er for nysgjerrig av menn....Og gjerne som; "Dere jenter er så nysgjerrige..."

Privatlivet er et hellig område...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle menn er forskjelige, samme som kvinnfolk

noen liker ditt og andre datt

enkelt og greit

Mennesker oppfører/snkker om forskjellige ting alt etter hvem de er med og. Mange ting å ta hensyn til

Den evige diskusjonen, mannen er sånn og kvinnene slik osv.

Jeg kjenner personlig mange menn som forteller masse i detaljer osv, men kjenner og mange som ikke gjør det.

Ingen er like, alle er unike... ehm. eller noe i den duren ja :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte, ja. Ikke snakker vi om oss selv, og om vi mot formodning skulle forsøke, så kommer vi ikke til ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de er hemmelighetsfulle. De vil ikke ha spørsmål om privatliv... For eksempel; SMS "Hvordan går det med kjærlighetslivet?" er et sprørsmål du får svaret: "Ingen kommentar".

De forteller ikke om andre jenter de liker til venninner. Mulig de gjør det til hverandre (guttevener)? Men det virker som de vet lite om hverandre også.

Jeg er ikke spesielt nysgjerrig av natur, men har ofte fått høre at jeg er for nysgjerrig av menn....Og gjerne som; "Dere jenter er så nysgjerrige..."

Privatlivet er et hellig område...

Det er ikke så komplisert som du skal ha det til. Det går mest på: Har du fått tatt a enda? Nei, men det gjør ikke noe, hu er ikke såå fin.

Skal vi ta en øl? Ja.

Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnen1001

Det er ikke så komplisert som du skal ha det til. Det går mest på: Har du fått tatt a enda? Nei, men det gjør ikke noe, hu er ikke såå fin.

Skal vi ta en øl? Ja.

Osv.

nick: heia Mannen ... håper han overlever, så han kan forbedre seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nick: heia Mannen ... håper han overlever, så han kan forbedre seg ;)

Det er der dere trår feil, gang på gang. Vi skal ikke forbedres, forandres, hustrenes, temmes. Ta husholdet vårt for eksempel. Sheila klagde på at jeg ikke tok oppvasken. Så jeg kjøpte oppvaskmaskin. Så klagde hun på at jeg gjør for lite i huset. Så jeg anskaffet hushjelp. Fra før av jobber jeg fulltid, mens Sheila gjør stort sett hva hun vil. Vil hun jobbe, så er det greit. Vil hun ikke, så er det greit. Har hun lyst til å dra til Australia, så kan hun gjøre det. Enda klager hun.

Fullstendig vettlaust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *samboeksperten*

Det er der dere trår feil, gang på gang. Vi skal ikke forbedres, forandres, hustrenes, temmes. Ta husholdet vårt for eksempel. Sheila klagde på at jeg ikke tok oppvasken. Så jeg kjøpte oppvaskmaskin. Så klagde hun på at jeg gjør for lite i huset. Så jeg anskaffet hushjelp. Fra før av jobber jeg fulltid, mens Sheila gjør stort sett hva hun vil. Vil hun jobbe, så er det greit. Vil hun ikke, så er det greit. Har hun lyst til å dra til Australia, så kan hun gjøre det. Enda klager hun.

Fullstendig vettlaust.

ja vi er forskjellige gitt. Men du? Hva bidrar du med av sånn egeninnsats-ting, som gjør det til et fungerende fellesskap? Hushjelp, vaskemaskin, australiatur alene for dama - ingen av de tingene er jo felles mellom deg og dama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja vi er forskjellige gitt. Men du? Hva bidrar du med av sånn egeninnsats-ting, som gjør det til et fungerende fellesskap? Hushjelp, vaskemaskin, australiatur alene for dama - ingen av de tingene er jo felles mellom deg og dama?

Vi tilbringer 99% av den tiden jeg ikke jobber, sammen. Vi ferierer sammen, handler sammen, går ut sammen, etc, etc.

Australia var bare for å illustere at hun har full handlefrihet i forholdet vårt. Det samme gjelder selvfølgelig ikke meg. Jeg skal helst skrive søknad i tre eksemplarer dersom jeg ønsker å tilbringe 5 minutter ekstra på dassen.

Og enda klager hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...