Gå til innhold

Alltid mageproblemer?

Anbefalte innlegg

Gjest glitrerosa

Kvinne, 40 år, slank, i god fysikk, har sluttet å røyke, spiser normalt og sunt, mye fiber, frukt og grønt, skeier ut i blant (og har ikke vært i utlandet det siste året) - har nesten alltid kroniske mageproblemer; mye smerter, øvre og nedre del og ved navlen, ofte oppblåst, luft i magen, har avføring, men ofte stinkende, en del stort som medfører blødende åpning, ofte diare. Har fått konstantert brokk i spiserør og litt magesår, men tar hensyn til dette. Bruker Lanzo. Andre kjente sykdommer er kroniske muskelsmerter og migrene. Tar av og til medisin for dette, men er meget forsiktig.

Er meget lei av mageproblemene som ofte hemmer meg blant andre, både sosialt og på jobb.

Har plaget meg i mer eller mindre i 10 år!

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146479-alltid-mageproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

prøv å les litt om "irritabel tarm" her i DOL; dette er et vanlig problem som det er skrevet mye om. Regelmessige måltider uten for mye luft-dannende matvarer 8 særlig mye salater og kål-produkter) er viktig. Start gjerne dagen med et stort glass isvann. bruk god tid etter frokosten; tilstreb å få avføring da, kanskje en kopp kaffe etter maten. Regelmessig mosjon; eller gjerne en rask spasertur på 30 min hver dag er gunstig. Unngå stramme klær og mye sitting over tid. Prøv 1 glass Biola-melk iblandet Vi-siblin fiberpulver ( fåes på apotek ) 2 ganger per døgn hjelper mange. kanskje bør det taes et røntgen-bilde av tarmen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146479-alltid-mageproblemer/#findComment-930780
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...