Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem som jeg antar er psykisk, men jeg spør likevel. Det går ut på at jeg ofte i sosiale sammenhenger får en flekkete rødme utover bryst og hals. Noen ganger blir jeg veldig varm og rød i ansiktet i samme forbindelse, mens andre ganger merker jeg det ikke før jeg ser meg i speilet. Det klør ikke. Dette er ikke noe fint og det har ført til at jeg er veldig nervøs for at jeg skal få dette utslettet når jeg går i utringet genser. Kanskje det er nettopp derfor det kommer. Jeg har merket at det ofte kommer ved middagsselskaper, vorspiel el.l eller hvis jeg snakker veldig mye og engasjert (også når jeg snakker i telf.). Hvis dette er en slags psykisk reaksjon går jeg utifra at det ikke er mye konkret og gjøre med det, men jeg lurer veldig på hva det kommer av?! Jeg anser meg selv forøvrig for en avslappet og kotrollert person, uten nervøse trekk sammen med andre. Og jeg har heller ikke "angst" for og være sammen med folk. Faktisk er jeg ganske sosial, men dette hemmer meg litt......Jeg har lagt merke til andre personer som også får lignende utslett.

Noen tips/råd?!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14654-r%C3%B8dme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Noen mennesker rødmer lettere enn andre,og det kan være litt morsomt for de som ser på,mens det er ubehagelig for de det gjelder.Jeg har ingen konkret oppskrift på hvordan dette skal unngås,men rett gjerne spørsmålet til forum psykiatri som sikkert kjenner til mange lignende tilfeller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14654-r%C3%B8dme/#findComment-70768
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...