odine Skrevet 8. januar 2001 Del Skrevet 8. januar 2001 urinveisinfeksjon++ hei jeg er en jente på 29 som har vært syk i en treukers tid begynte med halsbettenelse, deretter bihulebetennelse og nå urinveisinfeksjon hva er det som skjer jeg har også fått store lymfekjertler på halsen som kom første dag jeg var syk. Antibiotikaen trimopetrim el hva den heter som jeg nå går på har ikke akkurat funka for jeg har fortsatt vondt nedentil og er ferdig med kuren i dag. Burde jeg gå til legen igjen for å få ny medisin? Urinen er blitt dyrka ringte dit i dag men den var ikke ferdig hvor lang tid tar det da? 6 dager siden jeg var der. Er det bra å gå på så mye antibiotika som jeg nå har gjort ca tre uker nå. Og hvorfor har jeg fått disse lymfekjertlene de er vonde og irriterer meg.Kan jeg bli kvitt dem med noen kur er det noe annet som gjør at de er der? Har forøvrig ikke feber eller noe særlig vondt i ryggen men har vondt i hodet og nakken og er kvalm (men det kommer vel av lymfene) Jeg har for to år siden operert urinrøret pga betennelse og røret var for "stramt" er det dette som har kommet tilbake nå???????? Hva burde jeg be legen gjøre? Håper noen tar seg tid til å svare Vennlig hilsen sjuklingen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14657-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mabr Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Hei! Jeg er ei jente på 24 som de siste par årene har vært plaget av urinveisinfeksjon. Det som vanlivis skjer er at jeg leverer en ny prøve, og så sjekker de om det gir utslag (må bruke mikro-test av og til hvis det ikke gir utslag, men jeg vet at jeg ikke er blitt bra). Hvis prøven ikke er bra, får jeg foreskrevet ny medisin, enten den samme, eller en ny. Har nå gått i 4 uker uten å bli bra. Har tatt to kurer med Trimetoprim, (virker ikke lenger), klarte ikke å fullføre kuren med Furadantin pga sterk kvalme, og er nå halveis inne i en Selexid-kur uten at jeg føler meg bedre. Jeg har pga dette blitt innkalt til en underlivsundersøkelse kommende mandag. Jeg vet ikke noe mer om hva det kan være, men han snakket om å kanskje få foretatt en ultralydundersøkelse seinere. Jeg håper på å få noen svar. Har ikke noen av symptomene på nyrebekkenbetennelse. Har av og til i begynnelsen blod i urinen (helt grusomt vondt), og sist gang feber og stivhet i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14657-urinveisinfeksjon/#findComment-70215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Det tar 2 dager å dyrke bakterier og finne ut hvilke medisiner bakteriene er følsomme for. I tillegg tat transport tid. Forstørrede lymfeknuter på halsen er ofte et resultat av virusbetennelse i nærheten av halsen. Antibiotika virker ikke på virus. Hevelsen av lumfeknutene på halsen forsvinner oftest av seg selv uten behandling. Er du i tvil om du er helt kvitt urinveisinfeksjonen din bør du snakke med din lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14657-urinveisinfeksjon/#findComment-72563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Hei! Jeg er ei jente på 24 som de siste par årene har vært plaget av urinveisinfeksjon. Det som vanlivis skjer er at jeg leverer en ny prøve, og så sjekker de om det gir utslag (må bruke mikro-test av og til hvis det ikke gir utslag, men jeg vet at jeg ikke er blitt bra). Hvis prøven ikke er bra, får jeg foreskrevet ny medisin, enten den samme, eller en ny. Har nå gått i 4 uker uten å bli bra. Har tatt to kurer med Trimetoprim, (virker ikke lenger), klarte ikke å fullføre kuren med Furadantin pga sterk kvalme, og er nå halveis inne i en Selexid-kur uten at jeg føler meg bedre. Jeg har pga dette blitt innkalt til en underlivsundersøkelse kommende mandag. Jeg vet ikke noe mer om hva det kan være, men han snakket om å kanskje få foretatt en ultralydundersøkelse seinere. Jeg håper på å få noen svar. Har ikke noen av symptomene på nyrebekkenbetennelse. Har av og til i begynnelsen blod i urinen (helt grusomt vondt), og sist gang feber og stivhet i kroppen. Ultralyd undersøkelse vil neppe kunne forlare hvorfor du har hyppige urinveisinfeksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14657-urinveisinfeksjon/#findComment-72566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.