Gå til innhold

overdreven svette

Anbefalte innlegg

noah1365380695

Hei,

er en mann på 29 år som sliter med overdreven svette.Svetter mye både under armene å i ansiktet å da spesielt i pannen,pluss jeg blir varm å klamm over hele kroppen.Dette er veldig plagsomt da det stort sett skjer når jeg er med venner eller f.eks i familieselskap.Viss da noen spør meg om en ting blir jeg veldig fort varm å klamm å jeg kjenner svetten pipple frem i pannen å att det renner nedover kinnet,noe som er utrolig flaut å plagsomt.Merker det og godt når det er flere folk tilstedet i forsamlinger å slikt.Lurer på om det går å gjøre noe med dette problemet enten i form av tabeletter eller annet?Og om andre sliter med dette?På forhånd takk for svar hilsen noah.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146579-overdreven-svette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sannsynligvis har du kommet inn i en "ond spiral" der sosialt press gjør at du er spesielt engstelig for å svette. Mange har svært god nytte av psykolog-samtaler; en spesiell variant der man trener nettopp på slike situasjoner. Dersom du generelt er litt stresset eller har angst-problemer kan noen hjelpes med tabletter mot angst/depresjon en periode. Men samtale-terapi vil være å foretrekke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146579-overdreven-svette/#findComment-930785
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...