Gå til innhold

Shaba og respektløshet

Anbefalte innlegg

Gjest olega
Skrevet

Ja, det synes jeg. Løftet var genialt. Men Jeg synes Shabana burdte tatt hensyn til jentene i den kulturen hun kommer fra.Ikke leve som dem, men ha respekt for det de står for (om det er aldri så forkastelig). Det dreier seg om toleranse og respekt for andre kulturers nåte å leve på.

Skrevet

Hva mener du egentlig? At løftet var genialt, men respektløst overfor muslimske jenter?

Jeg syns det var en tåpelig handling uansett hvordan man ser på det. Jeg tviler ikke på at Krekar er en fundamentalistisk gærning, men han er samtidig en underdog og hundre ganger tøffere (og i og for seg morsommere) enn Shabana.

Skrevet

Ja, løftet var genialt. Og jeg synes ikke at det var respektløst, men derimot synes jeg at mange av våre politikere er respektløse overfor det norske folk. Hva gjør Mulla Krekar her ennå?!

Skrevet

Ja, løftet var genialt. Og jeg synes ikke at det var respektløst, men derimot synes jeg at mange av våre politikere er respektløse overfor det norske folk. Hva gjør Mulla Krekar her ennå?!

Krekar er her ennå fordi Norge relativt sett, og i motsetning til det samfunnet Krekar ønsker seg, er en rettsstat. Kanskje "det norske folk" skulle forsøke å tenke litt.

Skrevet

Så lenge han har brutt vilkårene får å få oppholde seg i landet, så burde han bli sendt ut.

Jo, men det er jo nettopp dette som må avgjøres rettslig. Ut fra linken står jo en utvisning av Krekar i et mulig motsetningsforhold til internasjonale menneskrettighetskonvensjoner.

Det var unasett for mye til at jeg gadd lese alt, og ærlig talt gir jeg meg faen i hele saken (selv om jeg syns Krekar, sammen med Carl I. Hagen, er morsomme personer som det alltid er koselig å se på tv). Det viktigste prinsippet for meg i denne saken - som i alle saker - er å være mot hva "det norske folk" til en hver tid måtte mene, og omvendt.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Hva mener du egentlig? At løftet var genialt, men respektløst overfor muslimske jenter?

Jeg syns det var en tåpelig handling uansett hvordan man ser på det. Jeg tviler ikke på at Krekar er en fundamentalistisk gærning, men han er samtidig en underdog og hundre ganger tøffere (og i og for seg morsommere) enn Shabana.

Jeg er såååååå lei av Mullah Krekar.... Syntes det var kult at Shabana løftet ham. Jeg er så heldig å kjenne henne litt privat, og hun er ei driftig dame!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...