Gå til innhold

Slektsgransking i digitalarkivet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trost i Taklampa

Jeg tror de er komplette. Men det var sikkert "uregistrerte" pesoner da også....

Er ikke arkivet spennende?

Jeg fant mange av mine slektninger...

Det er kjempespennende. Jeg tenkte jeg skulle begynne så smått med litt slektsgransking.

Jeg driver nå og leter etter oldeforeldre og tippoldeforeldre i arkivene. Har funnet noen av dem.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Det er kjempespennende. Jeg tenkte jeg skulle begynne så smått med litt slektsgransking.

Jeg driver nå og leter etter oldeforeldre og tippoldeforeldre i arkivene. Har funnet noen av dem.

Hei. Jeg har også drevet med slektsgransking. Hr kommet tilbake tilbake til 1607, men det er bare en person. Har tett bare en gren tilbake enda. Masse jobb, men det er morsom, Spesielt i kirkebøkene.

Hei. Jeg har også drevet med slektsgransking. Hr kommet tilbake tilbake til 1607, men det er bare en person. Har tett bare en gren tilbake enda. Masse jobb, men det er morsom, Spesielt i kirkebøkene.

Hvordan går du frem når du skal lete i kirkebøkene da?? Jeg syns også dette er spennende, men har skjønt at de som er født etter år 1900, ikke finnes i digitalarkivet....

Gjest Dovregubben

Vet du om det finnes et digitalarkiv for Sverige også?

En del av slekta mi kommer derfra. Må jeg reise til et arkiv i Sverige for å finne ut om dem?

Annonse

Hvordan går du frem når du skal lete i kirkebøkene da?? Jeg syns også dette er spennende, men har skjønt at de som er født etter år 1900, ikke finnes i digitalarkivet....

Nei, i vår kommune ligger de på mikrofilm på lokalhistorielaget. Det er veldig gøy, men det er veldig greit å kunne lese gotisk, siden det eldste står på det.

Gjest Trost i Taklampa

Nei, i vår kommune ligger de på mikrofilm på lokalhistorielaget. Det er veldig gøy, men det er veldig greit å kunne lese gotisk, siden det eldste står på det.

Hvordan kan man lære seg gotisk håndskrift? Finnes det kurs i dette?

Hvordan kan man lære seg gotisk håndskrift? Finnes det kurs i dette?

Vet at nettsidene til universitetet i bergen har noe. Kan lære seg det selv fra bøker, spør på biblioteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...