Gå til innhold

Snakking under konsert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på konserthuset I kveld på en forestilling. Det var for et ganske voksent publikum type 60+. Bak meg satt et par og snakket i ett sett. Han med bass stemme som gjorde at jeg ikke kunne høre hva de sa på scenen. 

Da forestillingen var ferdig, hormonell som jeg er, sa jeg til dem at det er faktisk ikke greit å oppføre seg slik under en konsert. Mannen blåste seg opp og sa at han snakket nå akkurat så mye som han ville under en konsert. Konen var litt mer unnskyldene. 

Det var flere som kom bort til meg etterpå og sa de var glad for at jeg hadde sagt ifra for det hadde vært veldig forstyrrende for alle som satt rundt. 

Jeg går ofte på konserter og forestillinger med et godt voksent publikum fordi jeg har en litt gammel kulturell smak. Min oppfattelse er at det er mange i den generasjonen som bare ikke vet hvordan de skal oppføre seg på kulturelle scener. Mange som filmer når det ikke er greit og som snakker høylytt. Det virker som om de bare må ha sine egne behov tilfredsstilt med en gang uten tanke på andre som er rundt dem. 

Er det sånn vi alle blir når vi blir gamle? Tenker mest på oss selv og ute av stand til å tilpasse oss de sosiale spillereglene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var bra du ga beskjed. Man går jo for å få det med seg og det blir jo veldig forstyrrende. 

Skrevet
Fru2020 skrev (11 minutter siden):

Er det sånn vi alle blir når vi blir gamle? Tenker mest på oss selv og ute av stand til å tilpasse oss de sosiale spillereglene. 

Det er dessverre en del eldre som gjør det altså. Men også en del yngre. Jeg var på et show en gang og hun (ca. 25-30 år?) som satt ved siden av meg tok opp mobilen sin helt i begynnelsen og begynte å scrolle i bildearkivet sitt, hun holdt på i flere minutter og i stappmørket var det temmelig irriterende, blikket trekkes jo mot lyset. Til slutt nærmest freste jeg lavt til henne:"Kan du legge bort mobilen din! Det forstyrrer noe voldsomt!" Hun stappet den i veska og mer så jeg ikke til den før showet var over. Heldigvis.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes både snakking og mobil ikke hører hjemme på konserter og kinofilmer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...