Gå til innhold

Overvekt pga antidepressiva


Jente70

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 33 år som har brukt Fontex i 3-4 år. I begynnelsen tok jeg 2 tabletter daglig, men har trappet ned til 1. Jeg er kjempeglad for at denne medisinen holder meg oppegående (jeg var ikke deprimert, det dreier seg mer om bekymringsangst), men jeg har selvsagt merket bivirkningene: man blir litt "flat" i følelseslivet, jeg greier omtrent ikke å gråte lenger, jeg merker det seksuelt, jeg er trøtt (men var myyyye trøttere når jeg tok 2 tabletter enn nå når jeg tar 1) - men det verste er at jeg har lagt på meg! Det dreier seg sikkert om 10 kg. Legen min nekter på at dette skyldes medisinen, men jeg er helt sikker! Noen som har erfaringer med dette? Jeg er også veldig glad i mat og det er fryktelig vanskelig å slanke seg.. Og er det noe håp om at vekten retter på seg når/hvis jeg slutter med medisinen - altså at jeg kan gå ned i vekt bare ved å slutte med tablettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Jeg har brukt fontex, og for det første la jeg ikke på meg av den, kanskje heller det motsatte. Jeg tror den er kjent for at man kan gå litt ned i vekt på den, men på en annen side så resgerer jo alle forkjellig på medisiner. Det er så irriterende når legen ikke tror deg på noe du føler så sterkt på kroppen, bare fordi det ikke er det mest vanlige.

Desverre etter det jeg har hørt så tror jeg ikke man bare stort sett går ned bare ved å slutte på pillene (det gjelder vel de fleste medisiner). Samtidig vet jeg også om noen som har gjort det(men ikke på fontex), men da tror jeg det har dreid seg om vannansamlinger i kroppen og sånt.

Du får holde ut, det viktigste er tross alt at medisinene hjelper deg. Forresten, hvis du skulle finne på å bytte medisin, så tror jeg zoloft er kjent for at man kan miste matlysten og gå litt ned i vekt av.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...