Gå til innhold

Er dette lov?


Rhoda

Anbefalte innlegg

Hei. Må bare si at det føles litt rart å skrive om mine problemer her,men siden jeg trenger noen råd prøver jeg.Problemet mitt (og det er virkelig et stort problem for meg) er at jeg føler jeg blir overvåket og forfulgt av "systemet". Med det mener jeg leger, psykiatere, rettsvesenet, myndighetene generelt o.l.Jeg har ingen beviser på dette, men jeg VET det skjer.Overalt jeg er, har de innstalert kameraer og mikrofoner. De sender ut spioner som holder meg under oppsikt osv. Jeg får aldri vært i fred.

Og som om ikke det er nok så sender (overfører) de meg helt absurde tanker og ideer.(De mest ekstreme er direkte livsfarlige). Jeg blir bare en slags mottakskanal for all negativ energi, før jeg sender signalene videre. Slik vet alle til enhver tid hva jeg går og tenker på. Jeg føler også (har ingen beviser) at disse tankene på en eller annen måte "publiseres".Dette er virkelig slitsomt, og kan umulig være lov.Det gjør at det blir utrolig vanskelig å føre en samtale med noen. Hjernen går liksom litt "tregt". det tar lang tid før jeg skjønner hva som blir sagt.Dette er like ille når jeg er på perm. Det blir til at jeg bare vandrer urolig og rastløst rundt, eller at jeg blir totalt "hemmet". Får ikke gjort NOE liksom. Og sove får jeg ikke til. Jeg greier rett og slett ikke å legge meg. Vet jeg blir beglodd hele tiden, rottene inne i meg gnager på nervetrådene og alt blir bare vanskelig. Dette orker jeg ikke mer. Jeg må på en eller annen måte komme meg ut av dette. vet bare ikke helt hvordan....

Er det noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som paranoide tvangstanker eller noe i den dur?

Det går vel kanskje ikke an å overbevise deg om at det du tenker er urimelig, usannsynlig eller ikke gjennomførbart.

Du vet sikkert at helsepersonell er underlagt en streng taushetsplikt, men likevel tenker du som du gjør.

Det må være både forvirrende og gi deg mye angst.

Hva gjør deg så interessant for myndighetene, tror du?

Du bør absolutt ta opp tankene med behandleren din, selv om det sikkert er vanskelig når du ikke har tillit til at det du sier er konfidensielt og mener at det vil bli kringkastet.

Du er ikke alene om å ha slike tanker, men man kan også bli kvitt slike tanker eller lære å takle dem på en god måte.

Medisiner kan hjelpe, men også terapi kan være et viktig hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syple

Det må være svært slitsomt og angstskapende og føle på at du blir overvåket på denne måten. Har du fortalt om dette til behandleren din? Håper du finner noen likevel kan få tillit til, som du kan få snakka om disse tankene med.

Og nei, det er ikke lov å drive slik overvåking, kringkasting og kringkasting som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...