Gå til innhold

FU: hva skal du gjøre når du blir pensjonist

Anbefalte innlegg

Gjest Lenge til men kan jo planlegge litt?
Skrevet

og får penger for å ha fri?

Alle tenker jo pensjon for tida, til og med de streikende journalistene.

Fortsetter under...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Kommer til å jobbe til jeg dør. Dessuten: fritidsaktiviteter jeg har hatt for liten tid til. Og trening - holde meg frisk. Hvis jeg ikke er det, får det bli rolige ting: male, golfe, skrive, lage deilig mat, være sosial. Men først og fremst skal jeg holde meg ung og friskest mulig. Og prate med barnebarn, hvis jeg får noen.

serendipity
Skrevet

Kose meg med barnebarn om jeg er så heldig å få noen. Reise rundt og oppleve verden...Noen fritidsaktiviteter, lære meg å strikke og drive med litt frivllighets arbeid.

Gjest kose meg
Skrevet

Jobbe i hagen, lese bøker og aviser, være med familie og venner, stå tidlig opp om morgenen, lage god, sunn middag, se tv, gå turer osv. Ser i jobben (helse) at de som bare sitter i en stol og sløver fort forfalles (for å si det slik..). Man må holde seg i aktivitet, så holder man seg sunn og frisk lengre. Også lese er viktig!

mariaflyfly
Skrevet

Jobbe i hagen, løse kryssord, reise, drikke rødvin hver dag.

skorpionfisken
Skrevet

Selge leiligheta i byen og flytte til huset på landet. Bruker pengene fra leiligheta som tilskudd til pensjonen.

Hage, hus, båtturer, god mat og vin og venner på sommerhalvåret. Reise og se verden når vinteren raser som verst her oppe. Håpe på et barnebarn/oldebarn eller tre å kose meg med.

Annonse

Skrevet

Da skal jeg ta vinterhalvåret i syden, og sommerhalvåret her. Ønsker meg en leilighet i syden...

Ellers kose meg og være med å alt jeg har lyst til :)

Reise mye.

Ikke bare bli sløvere, men gjøre alt jeg har hatt lyst til å gjøre.

laguna1365380434
Skrevet

Når jeg blir gammel har jeg lyst til å bo et varmt sted, drikke rødvin med andre gamle damer, og lese mange bøker..

Så håper jeg at jeg blir en sånn søt og snill gammel dame, ikke en sånn vanskelig og vrang en som tror jeg har bygget landet og sånn selv om jeg ikke har det og som gjemmer alle pengene i brødboksen og nekter å kjøpe lodd og slikt;) Jeg håper heller ikke at jeg på noe punkt finner det rimelig og betale i kassa på rimi med bare femtiører eller å klemme på all frukten;)

skorpionfisken
Skrevet

Når jeg blir gammel har jeg lyst til å bo et varmt sted, drikke rødvin med andre gamle damer, og lese mange bøker..

Så håper jeg at jeg blir en sånn søt og snill gammel dame, ikke en sånn vanskelig og vrang en som tror jeg har bygget landet og sånn selv om jeg ikke har det og som gjemmer alle pengene i brødboksen og nekter å kjøpe lodd og slikt;) Jeg håper heller ikke at jeg på noe punkt finner det rimelig og betale i kassa på rimi med bare femtiører eller å klemme på all frukten;)

hihi.

Vi kunne trives sammen når vi blir gamle vi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...