Gå til innhold

Lastaskopi i Haugesund

Trill1365380506

Anbefalte innlegg

Trill1365380506

Jeg var og fikk undersøkt egglederne i Haugesund f ei uke siden og alt var fint.Jeg skulle ha mensen dagen etter jeg var der men fikk bare en miniblødning som egentlig virket som en etterblødn.etter inngrepet. Noe de sa også ville skje. Men jeg hadde aldri no ordentlig mens, men tenkte ikke no mer over det. Nå våkna jeg i morres av at trusa var gjennomvåt av blod. Jeg gikk på do og da fossrant det, pluss at det kom en klump ut...Jeg tenkte jo bare en ting selvfølgelig: spontanabort. Jeg ringte til legen som foretok undersøkelsen i Haugesund og han sa det kunne være en etterblødning, da der jo ble berørt endel blodkar og lignenede. Men han ville jeg skulle ringe ham senere på dagen(noe jeg ikke har gjort) for å fortelle hvordan det gikk. Han virket litt betenksom, noe som styrker min teori om at jeg kan ha vært gravid når jeg var der.Men okei, det er nå bare sånt som skjer tenker jeg, som egentlig da har fått et bevis på at vi KAN få barn mest sannsynlig.Eller VAR det etterblødning etter inngrepet?.Er det noen andre som har tatt denne type undersøkelse som har opplevd lignende? Er det vandlig å ha slike type fossblødninger en uke etter?? Jeg måtte jo sitte på do ca 10 min, da det bare rant og rant.. Bør jeg gå til lege nå?

Håper inderlig på svar, for nå er jeg så betenksom og forvirra...(har prøvd å få barn i over 2 år..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde samme type undersøkelse for flere år siden, og ble da liggende lenge på bordet fordi de ikke fant kateter i riktig størrelse. De prøvde og lirket mye, og jeg tenkte at "nå kommer jeg til å blø fælt etterpå". Men jeg blødde ikke i det hele tatt. Synes det høres rart ut at det skulle komme så mye sånn helt uten videre. Hvor lenge blødde du? Kan jo ha vært den vanlige mensen som ble litt skjøvet på pga inngrepet og stresset rundt dette. Da kan den fort arte seg litt annerledes enn vanlig også (kraftigere, lenger etc.). Jeg mener å huske at jeg måtte være 100 % sikker på at jeg ikke var gravid i forkant av undersøkelsen, så jeg tror den ble foretatt rett etter mens og uten at vi hadde hatt sex i mellomtiden. Dette er 7-8 år siden, så det er mulig praksisen er endret.

Vanskelig å si om du har hatt en SA, men blødningen høres i hvert fall ikke "normal" ut, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trill1365380506

Hei

Jeg hadde samme type undersøkelse for flere år siden, og ble da liggende lenge på bordet fordi de ikke fant kateter i riktig størrelse. De prøvde og lirket mye, og jeg tenkte at "nå kommer jeg til å blø fælt etterpå". Men jeg blødde ikke i det hele tatt. Synes det høres rart ut at det skulle komme så mye sånn helt uten videre. Hvor lenge blødde du? Kan jo ha vært den vanlige mensen som ble litt skjøvet på pga inngrepet og stresset rundt dette. Da kan den fort arte seg litt annerledes enn vanlig også (kraftigere, lenger etc.). Jeg mener å huske at jeg måtte være 100 % sikker på at jeg ikke var gravid i forkant av undersøkelsen, så jeg tror den ble foretatt rett etter mens og uten at vi hadde hatt sex i mellomtiden. Dette er 7-8 år siden, så det er mulig praksisen er endret.

Vanskelig å si om du har hatt en SA, men blødningen høres i hvert fall ikke "normal" ut, nei.

Takk for svar. Ja jeg syntes også det var rart at det kom såå mye blod såå sent. Det fosset jo ut+en klump?? Har prata litt med venninnen min som har opplevd spontanabort og hun er sikker i sin sak. Jeg spurte legen i forkant av undersøkelsen om de kunne sjekke om jeg var gravid bare sånn i tilfelle. Jeg hadde absolutt ingen tro på at noe sånt kunne være tilfelle, har tross alt prøvd i over to år,men så tenkte jeg jo da jeg satt på venterommet, at det skulle jo være "typisk".. Men da sa han at enten måtte jeg skippe hele undersøkelsen eller så måtte man gjennomføre den..

Har småblødd litt hele dagen men ikke noe som har hemmet meg. Ang det med å være 100% sikker på at man ikke er gravid når man utfører denne undersøkelse (det var forresten kontrastmiddel-type-laparaskopi), så var jo jeg også nyfiken på hvordan rutinene der var. Men da sa de at de ikke lenger kunne ta undersoøkelsene hos kvinner BARE i den rette perioden, for det var så mange, og det ble så vanskelig. Så de tok jo egentlig bare en sjangs sånn sett...(?) Men jeg tror mer og mer at det var en spontanabort...Men men det er jo ingenting å gjøre med det..

Jeg har nå i hvertfall fått sjekket lederne og alt er heldigvis i sin sjønneste orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siwidi

Det er en måte å finne ut om du var gravid og om dette var en SA. Du tar en graviditetstest. Selv om du har mistet så har du HcG i kroppen fortsatt. Fra du blir gravid så dobler mengden HcG seg ca annenhver dag. Mister du så halveres mengden tilsvarende. Du vil derfor fortsatt kunne få positiv test om du ikke venter altfor lenge. Bortsett fra at det ikke er særlig positivt, da.. Det var jo maks uflaks om det skulle vise seg at du ble gravid akkurat den syklusen du skulle få utført lapraskopien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trill1365380506

Takk for svar. Ja jeg syntes også det var rart at det kom såå mye blod såå sent. Det fosset jo ut+en klump?? Har prata litt med venninnen min som har opplevd spontanabort og hun er sikker i sin sak. Jeg spurte legen i forkant av undersøkelsen om de kunne sjekke om jeg var gravid bare sånn i tilfelle. Jeg hadde absolutt ingen tro på at noe sånt kunne være tilfelle, har tross alt prøvd i over to år,men så tenkte jeg jo da jeg satt på venterommet, at det skulle jo være "typisk".. Men da sa han at enten måtte jeg skippe hele undersøkelsen eller så måtte man gjennomføre den..

Har småblødd litt hele dagen men ikke noe som har hemmet meg. Ang det med å være 100% sikker på at man ikke er gravid når man utfører denne undersøkelse (det var forresten kontrastmiddel-type-laparaskopi), så var jo jeg også nyfiken på hvordan rutinene der var. Men da sa de at de ikke lenger kunne ta undersoøkelsene hos kvinner BARE i den rette perioden, for det var så mange, og det ble så vanskelig. Så de tok jo egentlig bare en sjangs sånn sett...(?) Men jeg tror mer og mer at det var en spontanabort...Men men det er jo ingenting å gjøre med det..

Jeg har nå i hvertfall fått sjekket lederne og alt er heldigvis i sin sjønneste orden...

Detvar ikke graviditet. Blødningene starta igjen senere på dagen og ble drastisk verre. Ble innlagt på sjukehus og måtte sy noen sting oppe ved livmoren. Full narkose. Sliten nå, men glad det er over. Dette ble en kort versjon.. Må legge meg nerpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...