Gå til innhold

stoffskifte.

Anbefalte innlegg

oldemor1365380697

har diagnosen lavt stoffskifte,begynte på medisiner januar 04. Mitt problem nå er min dårlige form; som består av hjertebank, diare, innvendige skjelvinger og svimmelhet. Har gått slik i snart 14dg. har tatt lever,nyre, blodsukker prøver og alle er fine. Mine siste stoffskifteprøver var innenfor "normalen". tsh lå på 10,9 og t4 innefor normalen..

Jeg tar for øyeblikket 3 tab. a`25mikrogr.. For lite forstålelse for min form hos min fastlege, han heller mere til det psykiske. Han sier d ikke er noen symptomer v lavt stoffskifte og heller ikke under beh. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146680-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

TSH på 10.9 er for høyt, og kan tyde på at stoffskiftet fremdeles er lavt. ved behandling med Thyroxin tilstrebes verdier mellom 1-2. mange med lavt stoffskifte har nytte av en annen thyroxin-variant som heter Liotyronin. Dette kan ikke måles på blodprøver; det må bare forsøkes. Forøvrig kan noe av plagene være forenlig med angst eller stress. Prøv å snakk åpent med legen din om dette, eller vurder om du kan gjøre noen endringer i hverdagen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146680-stoffskifte/#findComment-930789
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...