Gå til innhold

Noen som kan gi meg råd???


petriks

Anbefalte innlegg

Hei. Mitt spørsmål er følgende: Er det i det hele tatt mulig å gå ned i vekt når en bruker antidepressiva?? (....bruker Xenical, spiser mye mindre, trener fornuftig og allikevel står "bom stille" på vekta) :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Hva med å bytte SSRI? Det finnes mange forskjellige medisiner der ute og man går ikke opp i vekt av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte SSRI? Det finnes mange forskjellige medisiner der ute og man går ikke opp i vekt av alle.

Takk for svar Saigon :-) Jeg har prøvd Seroxat for noen år siden,vært og medisinfri noen år , og fikk først Fontex i starten nå, fikk så mye bivirkninger at jeg sluttet og gikk over på den medisinen som har hjulpet meg mest før, nemlig Anafranil. Føler meg frisk og sprek, så det er "bare" de påklistra 8-10 kiloene som jeg har lyst å ta "knekken" på. Har fått av meg ca. 2 kg på 10 uker :-( ......og så er det stopp! Det jeg hadde lyst å vite er om det fins noen der ute som har greid å slanke seg selv om de går på AD?? (ikke nødvendigvis brukt Xenical, da...)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musalusa

Jeg slanket meg mye mens jeg gikk på Cipramil, men det kommer vel litt an på type meds. Noen får en større matlyst av, men da får en bare sette inn større selvdisiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slanket meg mye mens jeg gikk på Cipramil, men det kommer vel litt an på type meds. Noen får en større matlyst av, men da får en bare sette inn større selvdisiplin.

Hei musalusa. Du er et bevis på at det går an. Må vel sette viljestyrken på "full rulle" ser det ut for. Takk skal du ha for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest holde vekta1

Jeg slanket meg mye mens jeg gikk på Cipramil, men det kommer vel litt an på type meds. Noen får en større matlyst av, men da får en bare sette inn større selvdisiplin.

Jeg har slanket meg på cipralex.Ingen vektøkningstendens av den medisinen på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pilleguri

Det er mulig å gå ned i vekt om du bruker midler mot depresjon. Av noen midler får noen den bivirkningen at en legger på seg. Det er ikke alle som får denne bivirkningen, og det er ikke alle typer antidepressive medikamenter man legger på seg av. Jeg har brukt medisiner av gruppa SSRIs og opplevde at det blei lettere å spise mer normalt, altså lettere å holde ei rimeleg grei vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...