Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med en jevngammel mann (35). Vi har vært sammen i to år, samboere i 1,5 år...

Vi har begge vært gift og har barn fra før.

Det første halvåret vårt sammen var fantastisk! Han var så oppmerksom og opptatt av meg.. av å kose, noe jeg elsket og fremdeles elsker.. er veldig kosete av natur, og har vært klar overfor ham at bekreftelse i form av kos er viktig for meg!

Sexlivet var for meg veldig bra i starten, men jeg får sjelden orgasme og det stresset ham etterhvert. Jeg har forklart at jeg trenger noe tid på å komme i "stemning", at jeg ønsker mye kos først... Jeg vil kose med ham, kysse ham...over alt, lukte, smake... Sansene er viktig synes jeg..

Han vil helst ikke kysse,...liker det ikke sier han... For meg er et kyss like intimt som selve "akten"... eller iallefall en naturlig del av sex. Forventer at det ikke alltid skal foregå på mine premisser,..men av og til iallefall?( Vi kysset mye i starten)

For å komme nærmere kjernen i problemet: fjoråret var ganske tungt for oss. Han mistet jobben sin, og var i en periode arbeidsledig... dette gikk ut over alle sider av samlivet vårt, og jeg forstår dette...Aller verst gikk det ut over sexlivet vårt. Gjennomsnittlig hadde vi sex en gang i måneden i hele fjor. Dette gjorde meg frustrert... Følte han skjøv meg fra seg...

I år har han fått selve "drømmejobben", og dette har selvfølgelig vært intenst i starten... Mye nytt å forholde seg til... Vi har ikke hatt sex på over 4 måneder!! Han vil helst ikke kysse,... vifter meg vekk som en flue... Jeg VET at jeg ikke skal MASE, og helt ærlig så føler jeg ikke at jeg gjør det heller... Forteller ham at jeg elsker ham, at jeg lengter etter ham, at jeg føler meg så ufattelig avvist!! Dette sårer meg dypt!! Har prøvd å ta opp med ham om det er noe han vil snakke om,... Kanskje han har et potensproblem?... Jeg vil så gjerne være nær ham, fysisk!!

Det er om kvelden alle tankene kommer. Han merker at jeg er lei meg,... men det virker som om han ikke klarer å "gi" noe allikevel...

Føler vi er inne i en vond sirkel...

Jeg elsker ham! Han elsker meg (sier ihvertfall det...)!Hva kan jeg gjøre?

Skrevet

Han merker at du så gjerne vil, og at du er frustrert over hans manglende lyst. Da låser det seg trolig enda mer for ham.

Han vet at han ikke 'presterer' som han gjorde før, og er sikkert skuffet over seg selv. Sannsynligvis ønsker han at han

hadde hatt mer lyst, men han har kanskje hengt seg opp i tanken "jeg har mistet sexlysten". Dermed blir det også en selvoppfyllende profeti; en ond sirkel.

Ikke press eller vis noe som helst 'forhåpning'. Signalene vises, selv om du ikke sier noe.

Ikke slutt å pynte deg, tvert imot eller vær slik du var da dere møttes. Kjøp nytt undertøy (ikke overdriv) og sørg for at du er delikat, også for omverdenen ellers.

At du trekker deg unna ham, men likevel er blid, kan gjøre ham litt nysgjerrig. Kanskje du skulle reise vekk en helg/uke slik at han kan savne deg litt igjen?

Vis oppriktig interesse i den nye jobben hans, han har mye å tenke på og føler sikkert ikke at han mestrer jobben 100% ennå, og det går naturlig noe utover selvtilliten som igjen gjenspeiler sexlysten.

Vis at du syns han er kjekk og sexy, men ikke rør ham noe særlig.

Jeg tror dette kan være en ok strategi.

Skrevet

Han merker at du så gjerne vil, og at du er frustrert over hans manglende lyst. Da låser det seg trolig enda mer for ham.

Han vet at han ikke 'presterer' som han gjorde før, og er sikkert skuffet over seg selv. Sannsynligvis ønsker han at han

hadde hatt mer lyst, men han har kanskje hengt seg opp i tanken "jeg har mistet sexlysten". Dermed blir det også en selvoppfyllende profeti; en ond sirkel.

Ikke press eller vis noe som helst 'forhåpning'. Signalene vises, selv om du ikke sier noe.

Ikke slutt å pynte deg, tvert imot eller vær slik du var da dere møttes. Kjøp nytt undertøy (ikke overdriv) og sørg for at du er delikat, også for omverdenen ellers.

At du trekker deg unna ham, men likevel er blid, kan gjøre ham litt nysgjerrig. Kanskje du skulle reise vekk en helg/uke slik at han kan savne deg litt igjen?

Vis oppriktig interesse i den nye jobben hans, han har mye å tenke på og føler sikkert ikke at han mestrer jobben 100% ennå, og det går naturlig noe utover selvtilliten som igjen gjenspeiler sexlysten.

Vis at du syns han er kjekk og sexy, men ikke rør ham noe særlig.

Jeg tror dette kan være en ok strategi.

Takk for svaret og gode råd!

Har du tips til hvordan jeg kan vise ham at jeg synes han er kjekk og sexy uten å røre ham?... tar imot tips med takk!

Gjest egokjerringa
Skrevet

Tja. Jeg var ca slik.

Det som gav meg en vekker var da min kjære sa at han lurte på om dette hadde gått så langt at det ikke kunne rettes opp.

Nå er vi i oppadgående sirkel, og jeg er mer bevisst hva jeg sier og gjør!

Elsker ham, og vil ikke miste det vi har

Skrevet

Takk for svaret og gode råd!

Har du tips til hvordan jeg kan vise ham at jeg synes han er kjekk og sexy uten å røre ham?... tar imot tips med takk!

Smil mye, vær blid! Ikke noe er så usexy for menn som sutrete damer (jeg sier ikke at du er det altså!).

Vær nøye med hvordan du ser ut, uten å vekke voldsom oppmerksomhet. Vær feminin og ren, både i klesveien og på håret. Smink deg gjerne litt ekstra (men altså, ikke overdriv). At du selv føler deg vel selv øker din selvtillit, og du fortsetter å gi ham positiv oppmerksomhet. Slik vil han også bli positiv både til deg og seg selv. Slik får man også mer tenning. Det henger sammen med selvtillit.

Ang. undertøy er pent/sexy om det matcher.

Kanskje han selv trenger noe nytt? Hvis han hater å gå i butikker, kjøp noen nye boxere til han, og kanskje en fin genser/skjorte. Så han selv kan føle seg vel også. Han har kanskje ikke hatt tid til å tenke på å ta seg bra ut (for deg).

Kanskje dere to kunne reist på hyttetur (med dobbeltseng) alene en helg? Å komme bort sammen, alene, gir sexlivet ny piff & spenning.

Skrevet

Smil mye, vær blid! Ikke noe er så usexy for menn som sutrete damer (jeg sier ikke at du er det altså!).

Vær nøye med hvordan du ser ut, uten å vekke voldsom oppmerksomhet. Vær feminin og ren, både i klesveien og på håret. Smink deg gjerne litt ekstra (men altså, ikke overdriv). At du selv føler deg vel selv øker din selvtillit, og du fortsetter å gi ham positiv oppmerksomhet. Slik vil han også bli positiv både til deg og seg selv. Slik får man også mer tenning. Det henger sammen med selvtillit.

Ang. undertøy er pent/sexy om det matcher.

Kanskje han selv trenger noe nytt? Hvis han hater å gå i butikker, kjøp noen nye boxere til han, og kanskje en fin genser/skjorte. Så han selv kan føle seg vel også. Han har kanskje ikke hatt tid til å tenke på å ta seg bra ut (for deg).

Kanskje dere to kunne reist på hyttetur (med dobbeltseng) alene en helg? Å komme bort sammen, alene, gir sexlivet ny piff & spenning.

Kanskje det ble et litt irrelevant svar.

Å flørte uten berøring, det har du ikke glemt helt. Hold blikket litt lenger. Ikke slik at han blir brydd eller irritert. Lukt når han går forbi, og sukk henrykt - om han lukter godt da! Gi komplimenter, kanskje det er lenge siden sist!

Kyss han i nakken og fortsett med det du holdt på med.

Ta et saftig tak i rumpa hans når han mekker bil eller gjør noe maskulint, evt husarbeid!

Altså, berøre er ok, men bare lett, hastig. Ikke klenge.

:-)

Skrevet

Kanskje det ble et litt irrelevant svar.

Å flørte uten berøring, det har du ikke glemt helt. Hold blikket litt lenger. Ikke slik at han blir brydd eller irritert. Lukt når han går forbi, og sukk henrykt - om han lukter godt da! Gi komplimenter, kanskje det er lenge siden sist!

Kyss han i nakken og fortsett med det du holdt på med.

Ta et saftig tak i rumpa hans når han mekker bil eller gjør noe maskulint, evt husarbeid!

Altså, berøre er ok, men bare lett, hastig. Ikke klenge.

:-)

Flotte forslag!

• 2 uker senere...
Gjest Gro Isachsen, Sexpert
Skrevet

Du har helt rett, det høres ut til at dere er i en vond sirkel. Jo mer pågående du er, desto mer avviser han. Slike reaksjoner er vanlige når den ene parten av en eller annen grunn har større sexdriv enn den andre. Ofte opplever den som avviser, enhver form for fysisk kontakt fra den andre som oppfordring til sex.

For å komme ut av den låste situasjonen bør dere prøve å få til en ny start. Prøv i første omgang å snakke med ham. Ikke i dobbeltsenga like før dere skal legge dere, men i mer nøytrale omgivelser, på et tidspunkt når begge er opplagte.

Forklar ham hvordan du opplever hans avvisning. Forsøk ikke å legge fram ditt syn som en bebreidelse, men som et forslag om at dere gjør noe positivt for å komme ut av den vonde sirkelen. Be ham samtidig om å komme med forslag til hva dere kan gjøre for å løse opp i situasjonen.

Dersom dere ikke klarer å få til en tilnærming, kan profesjonell hjelp være det som skal til for å få en ny start. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...