Gå til innhold

enorm utmattelse raskt (plis få svar av lege, jeg er fattig fyr)

Anbefalte innlegg

musikk er livet

Hei.

Dette kan bli litt rotete, men får prøve.

-Problemet mitt er at jeg blir veldig fort sliten i alle mulige muskler når jeg bruker de. Holder jeg f.eks en dress med rak arm så får jeg vondt i musklene og blir veldig sliten etter få sekunder. Skal jeg vispe noen egg får jeg vondt i armmuskelen etter få sekunder sveiving.Når jeg sykler (opp en bakke) merker jeg en smerte/enorm utmattelse i beina veldig raskt. Det blir rett og slett umulig å sykle videre. må ha pause® hele tiden. Sliter med dette, for jeg kan ikke trene med kamerater og lignende...orker jo ingen ting. Er ikke den store karen heller - ganske tynn - så jeg skulle gjerne ha trent..

Jeg spiser rikelig med mat, så det er ikke grunnen til at jeg er tynn.

Har røyket hasj siden jeg var 13, og røyket hver dag siden 15-års alderen. I dag er jeg 22 og røyker maks en gang om lørdagene, når jeg drikker. Aldri ellers.

Når jeg var 16 merket jeg at musklene mine begynte å dirre på en rar måte ved små belastninger. Jeg ga blaffen i dette(turte ikke tenke på det) helt til jeg ble 18-19. Da var det blitt et så stort problem at jeg flippa ut en kveld framfor muttern fordi jeg var sikker på at det var parkinson eller muskelsvinn (følte meg veldig svak i den perioden også). Vi dro til nevrolog som ikke fant andre unormalheter enn litt mindre muskler på venstre side av ryggen.Hun kom til at det nok var påkjenninger/psykiske sammenhenger rundt det.

Etter den timen følte jeg meg raskt bedre, og krampene i leggene når jeg sto gikk nesten helt bort. Har bare hatt litt problemer med det etterpå.

Men nå, noen år etter, så har jeg begynt å lure igjen etter hva jeg fortalte i første avsnitt.

Har også problemer med konsetrasjonen, at jeg repeterer ord til meg selv, og at jeg har store problemer med abstrakt tankegang/problemløsing - å tenke, rett og slett.

(dette passer beskrivlsen til multipel sklerose)

-jeg sitter stille nesten hele tiden. går bare turer med bikkja, ellers sitter jeg og kooper foran pc-en (beveger meg når jeg drikker i helgene, da):)

Jeg røyker ca 25-30 røyk om dagen.

Når jeg leser dette så tenker jeg selv på at dette er psykisk - MEN; smertene i musklene/utmattelsen etter selv små bevegelser/anstrengelser er såpass markant at jeg lurer på om det er noe feil. For jeg dro jo ikke til nevrologen på grunn av hypokonderi over parkinson/muskelsvinn, men en reel påkjent utmattsle/ristinger, som derav gjorde at jeg måtte oppsøke nevrolog. Om så nervologen mente det var psykisk, så får det bare være. for nå er muskelproblemene her igjen for fullt. Nå sliter jeg dog ikke med parkinsonsyndromer(merker det bare litt noen ganger), men av enorm utmattelse i muskulaturen. Jeg må rett og slett stoppe å gå periodevis når jeg går tur fordi det gjør så vondt i beinmusklene.

Dette ble -langt-, det beklager jeg virkelig, men måtte få med litt av det viktigste.

Håper på et svar på mitt noe rotete/diffuse spørsmål.

Mvh

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...