Gå til innhold

Hjelp: Ang. kildehenvisninger...

Gjest i siste liten som vanlig...

Anbefalte innlegg

Når en henviser til en internetside i en litteraturliste i forbindelse med høyskoleeksamen, bør man da ha med utskriftet av dokumentet som vedlegg?

Eller er det nok å skrive opp internetadressen. Det er en seriøs side som ikke kommer til å forsvinne plutselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver oppgave, og henter informasjon fra bøker, internett, og andre steder?

Da pleier det å holde med kildehenvisning på egen side for dette (bakerst i oppgaven som regel). Det er jeg ganske sikker på, hvis jeg ikke har misforstått deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver oppgave, og henter informasjon fra bøker, internett, og andre steder?

Da pleier det å holde med kildehenvisning på egen side for dette (bakerst i oppgaven som regel). Det er jeg ganske sikker på, hvis jeg ikke har misforstått deg da :)

Både ja og nei... Jeg har skrevet litteraturliste på siste side. Det er lurer på er om det holder å henvise til en internetadresse i denne litteraturlista, eller om jeg må legge ved selve dokumentet som jeg har brukt. Altså skrive det ut fra internet og legge det sammen med oppgaven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei... Jeg har skrevet litteraturliste på siste side. Det er lurer på er om det holder å henvise til en internetadresse i denne litteraturlista, eller om jeg må legge ved selve dokumentet som jeg har brukt. Altså skrive det ut fra internet og legge det sammen med oppgaven...

Har du ikke/skal skrevet utdrag fra denne internettsiden da? Brukt den som info, og vil/skal bruke deler av den.

Da skulle det holde med kildehenvisning til siden, og ikke være nødvendig å printe ut hele som vedlegg.

Jeg er ikke 100% sikker, men temmelig - kanskje det kommer noen som er det. Du får enten vente, eller sjanse.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke/skal skrevet utdrag fra denne internettsiden da? Brukt den som info, og vil/skal bruke deler av den.

Da skulle det holde med kildehenvisning til siden, og ikke være nødvendig å printe ut hele som vedlegg.

Jeg er ikke 100% sikker, men temmelig - kanskje det kommer noen som er det. Du får enten vente, eller sjanse.

Lykke til :-)

Tusen takk! Jeg sjanser jeg... Jeg legger ikke med internetdokumentet som vedlegg.Bare henvist til internetsiden og skrevet datoen jeg fant det.

De stryker meg nok ikke på DET...

Men tusen takk for hjelpen. Gjør meg tryggere å vite at andre ville valgt samme løsning.

Ha en fin dag! Det skal jeg

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skorpionfisken

Du skriver henvisning til internettsiden og datoen du sist oppdaterte denne informasjonen.

Eks:

(Doktoronline.no 2004): www.doktoronline.no, Norge. sist oppdatert 14.05.2004.

Dette fordi det kan skje endringer på nettsiden i ettertid, slik at hvis sensor sjekker nettsiden så er det ikke sikkert det står det samme der som det sto da du så på den.

Du trenger ikke å legge ved noen utskrift av kildehenvisningen, hvis det ikek er så spesielt at leseren må se det for å få sammenhengen (eks bilde av et kart). Da kan du legge det ved som appendix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver henvisning til internettsiden og datoen du sist oppdaterte denne informasjonen.

Eks:

(Doktoronline.no 2004): www.doktoronline.no, Norge. sist oppdatert 14.05.2004.

Dette fordi det kan skje endringer på nettsiden i ettertid, slik at hvis sensor sjekker nettsiden så er det ikke sikkert det står det samme der som det sto da du så på den.

Du trenger ikke å legge ved noen utskrift av kildehenvisningen, hvis det ikek er så spesielt at leseren må se det for å få sammenhengen (eks bilde av et kart). Da kan du legge det ved som appendix.

Tusen takk for svaret ditt. Det er noenlunde sånn jeg har gjort det...

Nå er eksamen uansett sendt av gårde. Men skal si jeg er IKKE særlig imponert over kundeservicen på posten!!

Men det ordnet seg :-)

Ha ei god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Tusen takk! Jeg sjanser jeg... Jeg legger ikke med internetdokumentet som vedlegg.Bare henvist til internetsiden og skrevet datoen jeg fant det.

De stryker meg nok ikke på DET...

Men tusen takk for hjelpen. Gjør meg tryggere å vite at andre ville valgt samme løsning.

Ha en fin dag! Det skal jeg

:-))

Nei, du skal ikke legge ved noe vedlegg, men du må skrive datoen for når du hentet det.

Er det sitat må du jo ha kilde bak sitatet i parantes eller i fotnote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy

Du skriver bare opp adressen til siden, men du bør skrive datoen for dagen du var inne - tilfelle de skulle forandres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...