frustrert66 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har ofte blærekatarr, dvs. hver gang jeg og min partner har sex.... jeg gjør alt som det skal gjøres, holder meg ikke, går på toalettet etterpå, spiser tranebær som forebyggende og passer på å ikke fryse. Allikevel får jeg det hver eneste gang, og dette sliter selvsagt på, og gjør også sitt til at det ikke frister å ha sex. Jeg har de 2 siste gangene nå prøvd å bli kvitt betennelsen ved å ta "overdose" av tranebær samt drikke mye og surt, og å spise c-vitaminer. Første gangen gikk det greitt, det var borte etter 1 uke, nå er jeg på 5.dag og det har ikke skjedd så mye. Det er vondt og plagsomt. Men jeg har gått på så mange kurer i år at jeg har lyst å prøve å unngå det. Det jeg lurer på er disse undersøkelsene av nyre og blære, hva er formålet med det? For noen år siden, sist jeg var i fast forhold var det noe snakk om en operasjon, men legen anbefalte det ikke. Vet du hva dette er? Jeg er ganske frustrert og lei hele underlivet etterhvert, blir også sår av all tørkinga! Jeg syns ikke legen min gjør så veldig mye, jeg har spurt etter forebyggende de siste gangen, men hun svarer svært unnvikende. Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse en gang, er litt redd for at dersom jeg går for lenge uten medisin vil det skje igjen. Bør jeg egentlig gå til legen og få antibiotika hver gang? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146787-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Synes legen din bør vurdere om det skal gjøres en såkalt uroskopi; der man titter opp i urinrør og blære for å se om det er noen ujevnheter som gjør at bakterier kan hope seg opp. Høres forøvrig ut som du gjør alt som er riktig. Kanskje kan du bruke glidemiddel, samt samleiestillinger som ikke gir press mot urinrøret. Noen jenter har god effekt av en liten dose antibiotika ( furadantin er vanligst) over 2-3 måneder for å "roe ned " alt. Snakk med legen din om dette. noen kan også bruke en liten dose etter hvert samleie. Det er viktig at bakterieprøver da taes jevnlig for å velge rette type antibiotikum. Legen din bør kunne gi deg en resept som varer lenge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146787-urinveisinfeksjon/#findComment-930806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere frustrert Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg opplevde akkurat det samme som deg etter at jeg ble sammen med min nåværende kjæreste. Jeg fikk høre at noen må ha en tilvenningsperiode de får nye sexpartnere. Dette har jeg ikke vært borti før- og kjæresten min er veldig renslig så det har ikke noe med det å gjøre heller. Etter råd fra legen byttet jeg hvertfall p-piller. Legen min sa dette kunne være noe homonelt som virket inn. Og etter at jeg sluttet på de jeg gikk på har jeg ikke hatt en eneste urinveisinfeksjon:-) Legen min spurte også om jeg hadde problemer med magen, da dette også kunne spille inn. Treg mage kunne visst være en årsak... Håper du finner ut av det hvertfall. Og at du kan dra nytte av min erfaring. Har medfølelse med deg. Vet hvor frustrerende det er.... Forresten! Så har jeg også hørt om et par som faktisk dusjer før sex, og hun må også dusje etter sex. Da dette virker forebyggende... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146787-urinveisinfeksjon/#findComment-931917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert66 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg opplevde akkurat det samme som deg etter at jeg ble sammen med min nåværende kjæreste. Jeg fikk høre at noen må ha en tilvenningsperiode de får nye sexpartnere. Dette har jeg ikke vært borti før- og kjæresten min er veldig renslig så det har ikke noe med det å gjøre heller. Etter råd fra legen byttet jeg hvertfall p-piller. Legen min sa dette kunne være noe homonelt som virket inn. Og etter at jeg sluttet på de jeg gikk på har jeg ikke hatt en eneste urinveisinfeksjon:-) Legen min spurte også om jeg hadde problemer med magen, da dette også kunne spille inn. Treg mage kunne visst være en årsak... Håper du finner ut av det hvertfall. Og at du kan dra nytte av min erfaring. Har medfølelse med deg. Vet hvor frustrerende det er.... Forresten! Så har jeg også hørt om et par som faktisk dusjer før sex, og hun må også dusje etter sex. Da dette virker forebyggende... Tusen takk for et annerledes råd, det har jeg ikke hørt om før! Jeg har gått på samme p-pille siden jeg var 16, så kanskje det er der det ligger... ingenting skal være uprøvd! Tusen takk igjen, for at du brydde deg nok til å svare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146787-urinveisinfeksjon/#findComment-932024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
the far side Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har samme problem, men har klart å unngå antibiotika ved å bruke hvitløk, enten fersk på mat eller uttrekk. Dessuten viktig å drikke godt med vann og å tisse etter samleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146787-urinveisinfeksjon/#findComment-932755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.