Gå til innhold

Vil høre om de gode forholdene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjell på evig tid da, og det at de fleste forhold nå ser ut til å vare i bare 5-6 år og da inkludert utroskap.. da må man jo pløye gjennom maaaange forhold i løpet av livet da.. er det virkelig slik? Det må da være for at folk i mye større grad gjør som de vil uten å ta hensyn til den andre?

Det henger vel litt sammen med samfunnsutviklingen det. Barn holder jo gjerne folk sammen til tross for utroskap/ et dårlig forhold. I dag er det jo så mye fokus på at man skal realisere seg selv. Man skal liksom være så frigjort og lykkelig. Tror samfunnsutviklingen har gått den gale veien jeg. Det er så lite fokus på moral og det å jobbe med ting.

Skrevet

Det henger vel litt sammen med samfunnsutviklingen det. Barn holder jo gjerne folk sammen til tross for utroskap/ et dårlig forhold. I dag er det jo så mye fokus på at man skal realisere seg selv. Man skal liksom være så frigjort og lykkelig. Tror samfunnsutviklingen har gått den gale veien jeg. Det er så lite fokus på moral og det å jobbe med ting.

Enig!

Gjest tjohooo
Skrevet

Også enig.

Gjest soldier
Skrevet

Så gutta kan lettere kan takke for seg når de har funnet noe de heller vil ha, uten negative reaksjoner fra den andre?

Et ganske idiotisk svar. For det første, så er det like ofte kvinnen er den som ønsker å avslutte forholdet. Jeg tror kjønnsfordelingen er rimelig grei når det gjelder dette.

En annen ting, som det virker som du misliker, er at et par gleder seg, og nyter, forholdet så lenge det funker bra. Det bør de visst ikke gjøre?

Gjest soldier
Skrevet

Jo, hadde man greid det så.. men når man ser at alle forhold rundt en går i dass, i resten av forholdene er den ene eller begge utro, eller har generelt andre problemer så får man litt vansker med det.

Derfor tenkte jeg at det kunne være koselig å høre andres gode erfaringer.

Skader det mener du?

Så du mener at man ikke skal nyte det, og glede seg, over et forhold som funker bra?

*rister på hodet*

Gjest tjohooo
Skrevet

Et ganske idiotisk svar. For det første, så er det like ofte kvinnen er den som ønsker å avslutte forholdet. Jeg tror kjønnsfordelingen er rimelig grei når det gjelder dette.

En annen ting, som det virker som du misliker, er at et par gleder seg, og nyter, forholdet så lenge det funker bra. Det bør de visst ikke gjøre?

Klart de burde det. Men alt for mange gir opp for fort.

Gjest tjohooo
Skrevet

Så du mener at man ikke skal nyte det, og glede seg, over et forhold som funker bra?

*rister på hodet*

Merkelig hvordan du oppfatter det andre sier.

Gjest soldier
Skrevet

Klart de burde det. Men alt for mange gir opp for fort.

Svært få "gir opp for lett". Ingen ønsker en skilsmisse, noen ser ut til å tro det.Problemet er vel heller at folk kanskje bruker altfor mye tid og energi, på et forhold som likevel ikke lenger har livets rett.

Gjest soldier
Skrevet

Merkelig hvordan du oppfatter det andre sier.

Hun sa at det ikke gikk an å glede seg over et forhold som funker bra, fordi hun vet at så mange forhold "går i dass".

Jeg svarte på det hun ga uttrykk for, hvordan du fikk det til å ble noen annet, er meg en gåte.

Gjest tjohooo
Skrevet

Svært få "gir opp for lett". Ingen ønsker en skilsmisse, noen ser ut til å tro det.Problemet er vel heller at folk kanskje bruker altfor mye tid og energi, på et forhold som likevel ikke lenger har livets rett.

Nåh, jeg tror nå det ofte fokuseres på feil ting. Løsningen er ofte å gå i seg selv. Hadde folk dessuten hatt litt mer realistiske forventninger FØR de gikk inn i forholdet (altså, ikke "det kommer ikke til å vare", men: "det kommer til å bli utrolig tøft til tider!!") og planlegger ut i fra det, kunne mange samlivsbrudd vært forebygget.

Når det gjelder om et forhold har "livets rett", så husker jeg et lite forskningseksperiment som gikk ut på om man kunne lære å elske noen uten å være forelsket (en slags arrangert ekteskap), og det gikk bra.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hun sa at det ikke gikk an å glede seg over et forhold som funker bra, fordi hun vet at så mange forhold "går i dass".

Jeg svarte på det hun ga uttrykk for, hvordan du fikk det til å ble noen annet, er meg en gåte.

Ehm.. ok.. beklager :)

Skrevet

Jeg har verdens beste mann! Vi har vært sammen i 18 år, gift i 15! Giftet oss og fikk barn tidlig, vet at jeg vil dele resten av livet mitt med ham!

mvh

Gjest mor i juni
Skrevet

Sånn føler jeg det og... Noen ganger tenker jeg på hvilket hjem jeg hadde havna på hvis han ble borte! Men kan jo ikke tenke sånn heller.. Man må leve mens man kan. : )

Han er verdens beste på mange områder, men ikke helt grei på økonomisk bane.. KOmmet litt skjevt ut med gjeld. Men som par har vi det knall sammen, prater om alt, fleiper og ler mye, koser mye, har et bra sexliv og krangler sjelden.. da er det om hans regninger, eller om penger han har brukt som han ikke burde. Sist når han surra så sa jeg at han fikk skjerpe seg eller at vi får bo hver for oss. I går satt vi sammen og regna på hva som kunne betales, hva som måtte betales og hva som kunn vente.. Og overraskende nok var alt under kontroll + at han til og med (WOW) hadde lommepenger igjen.. ; ) Så han gjør nok sitt beste på å bli mer økonomisk fornuftig.. Ellers så kan vi ha hvem-som-skal-vaske krangler.. eller andre bagateller. Men sånn er det vel overalt.

:-)

Skrevet

Det er vel ingen, som ikke sier det samme, nemlig at forholdet skulle vært avsluttet lenge før.

Jo, selvfoelgelig er det mange som kan si akkurat dette, jeg var sammen med en herlig gutt i 11 aar, det tok slutt, men synes ikke det burde ha stoppet en dag foer, selv om jeg vet det ikke lenger er mulig aa gjennopprette forholdet.

Gjest soldier
Skrevet

Nåh, jeg tror nå det ofte fokuseres på feil ting. Løsningen er ofte å gå i seg selv. Hadde folk dessuten hatt litt mer realistiske forventninger FØR de gikk inn i forholdet (altså, ikke "det kommer ikke til å vare", men: "det kommer til å bli utrolig tøft til tider!!") og planlegger ut i fra det, kunne mange samlivsbrudd vært forebygget.

Når det gjelder om et forhold har "livets rett", så husker jeg et lite forskningseksperiment som gikk ut på om man kunne lære å elske noen uten å være forelsket (en slags arrangert ekteskap), og det gikk bra.

Jeg siterer: "et lite forskningseksperiment som gikk ut på om man kunne lære å elske noen uten å være forelsket (en slags arrangert ekteskap), og det gikk bra."

Herregud, man skal vel ikke basere sitt liv på slike "opplegg"...

..det virker som du mener at et forhold skal opprettholdes, nær sagt for enhver pris...

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg siterer: "et lite forskningseksperiment som gikk ut på om man kunne lære å elske noen uten å være forelsket (en slags arrangert ekteskap), og det gikk bra."

Herregud, man skal vel ikke basere sitt liv på slike "opplegg"...

..det virker som du mener at et forhold skal opprettholdes, nær sagt for enhver pris...

Tja nei, men mange lurer seg selv og tror det er forholdet det er noe galt med, når det ofte er seg selv de burde jobbet med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...