Niobe Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 ... "Min kone" og "Min ektemann" til flest mulig språk! Jeg har begynt på et lite overraskelsesprosjekt til bryllupet... Kom igjen, engelsk klarer jeg selv, men spansk, italiensk, fransk, tysk, swahili, brasiliansk, kinesisk... Jo flere jo bedre! På forhånd takk! 0 Siter
muriel Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Russisk: Min ektemann:Måj mosj (sj som sjokolade) Den andre må jeg grunne litegrann på, gitt. Trooor det heter: Måja sjena (sj - stemt "sjokolade"-lyd) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Nederlandsk: Mijn man - min mann Mijn vrouw - min kone. Mijn uttales mein vrouw uttales frao 0 Siter
Niobe Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Skrevet 14. mai 2004 Russisk: Min ektemann:Måj mosj (sj som sjokolade) Den andre må jeg grunne litegrann på, gitt. Trooor det heter: Måja sjena (sj - stemt "sjokolade"-lyd) Takker. Har en venninne som snakker russisk, så jeg kan sjekke med henne. Har du fler? 0 Siter
Niobe Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Skrevet 14. mai 2004 Nederlandsk: Mijn man - min mann Mijn vrouw - min kone. Mijn uttales mein vrouw uttales frao Takk! Glimrende! 0 Siter
muriel Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Takker. Har en venninne som snakker russisk, så jeg kan sjekke med henne. Har du fler? Niks. Engelsk, tysk og russisk er nok det jeg kan bidra med, ser du har fått de andre ) Hva er det du planlegger? (nysgjerrig som alltid 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Gresk: Kone = i syzygos ("lydskrift": i si'zigos) Ektemann = o syzygos ("lydskrift": å si'zigos) Som du ser er det samme ord for ektefelle, men o eller i foran angir kjønn. ' angir hvor man legger trykket i ordet. og Min = mou (uttales mo') Ergo: i syzygos mou = min kone o syzygos mou = min ektemann Du kan forresten høre ordene uttalt på http://travlang.com/languages/cgi-bin/langchoice.cgi?page=main&lang1=norwegian&lang2=greek - inn på "De viktigste ordene" - klikk på gresk ord (med greske eller latinske bokstaver) for å høre uttalen. :-) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Minn mann spansk = mi marido Husker ikke hva kone er... tenkte kanskje det var marida, men det er det nok ikke. Men jammen, der var jo ordboka... Kone = mujer eller esposa Ektemann kan også være esposo, men tror marido og mujer er best. sjekk ellers ut: http://freetranslation.com 0 Siter
Gjest samejenta Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Hva med samisk? Min kone: Mu eamit Min mann: Mu isit (u uttales o) 0 Siter
Gjest epletre Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Paa Afrikaans: Min mann: my man Min kone: my vrau (les:frau) Hadde det nettopp paa portugisisk og zwahili ogsaa.. skal prove aa finne det igjen.. 0 Siter
Niobe Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Skrevet 19. mai 2004 Hva med samisk? Min kone: Mu eamit Min mann: Mu isit (u uttales o) Samisk! Kjempefint! Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.