ink1365380698 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 I det siste månedene har jeg fått en merkelig uro i hjerte/mageregion(kan føles slik)?? i forbindelse med orgasme. Pulsen blir jo naturligvis høyere i denne forbindelse, men det føles som om hjertet gjør noen ekstraslag i tillegg. Kan føles som jeg har hundre sommerfugler i brystet. Har kjent på pulsen i armen like etterpå og plutselig kommer det 3-4- veldig raske slag for så å bli normalt igjen. Dette skjer nok også under selve orgasmen. Etterpå roer det seg raskt til normalt igjen. Hva kan dette være. Jeg har normalt blodtrykk--- dvs.. heller litt lavt undertrykk de siste gangene jeg har målt. Før var det alltid 80/130, nå er det 60-75/135??? legen sier dette er en normal variasjon i blodtrykk, og ingen fare/ da fare er forbundet med for høyt blodtrykk. Pulsen er også normal til vanlig. Kan ha hvilepuls på 54 til 60, men ligger rundt 68 i vanlig sittende stilling. Er noe engstelig og urolig av meg, (sykdomsangst)...(og bruker litt vival) Men dette rare hjerteflimmeraktige er altså kun ved sex/orgasme --ikke ellers... Har iallefall ikke merket noe. Kolesterol/blodsukker/triglyserin er veldig bra. Har ikke vært røyker selv/men passiv. Hilsen engstelig kvinne på 43 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146920-ujevn-hjerterytme-i-forbindelse-med-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Svar til Ink. Dette kan du ta med knusende ro og ignorere fullstendig. Slik ekstraslagvirksomhet er vanlig hos de fleste av oss, men det er bare noen av oss som merker det. Ekstraslag (eller ekstrasystoli på fagsproget) er et normalfenomèn : så godt som alle har endel slike i løpet av et normalt døgn, og tendensen til slike slag øker under spesielle omstendigheter, bl.a. ved psykisk opphisselse, angst, fysisk stress, etc. Forsøk å bearbeide deg selv til å ignorere dette, ellers kan det ødelegge endel for deg. Prøv å mestre dette ved hjelp av psykisk styrke og mobilisering, og ikke ved å knaske Vival eller lignende stoff. Ikke tenk på eller kjenn etter om det kommer ekstraslag. Da vil hyppigheten bare øke. Dette er fysisk helt uskyldig, men du vil kunne få problemer på det psykiske planet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146920-ujevn-hjerterytme-i-forbindelse-med-sex/#findComment-932227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.