Gå til innhold

behandling.


kikkii

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått til behandling i et år, men føler meg værre enn før jeg begynte. Jeg blir bare værre og værre for hver eneste dag. For en halv uke siden var jeg hos psykiateren. Da jeg var ferdig følte jeg meg veldig dårlig. Jeg tok toget hjem og ble plutselig mere kvalm enn det jeg hadde vært før. Denne natten sov jeg ingenting. Jeg lå og grublet og tenkte på hele dette vanskelige livet mitt. Gruet meg til dagen etter og var livredd. Satt og skalv av redsel hele natta. Dagen etter våknet jeg veldig kvalm. Drakk to slurker med vann og det tok kanskje noen sekunder før jeg kastet opp. Jeg var så redd. Måtte ringe til jobben og si at jeg var syk noe jeg også grudde meg til. Spiste ingenting og bare grudde meg til alt. Bekymret. Det samme skjedde dagen etter. Jeg kastet opp. Er dette normalt å bli så dårlig etter en bahandling? Jeg har aldri opplevd det før. Kan det hende jeg gruer meg ekstra nå fordi hun sa datoen når jeg skulle til den poliklinikken? Noe jeg gruer meg ekstra til. Føler meg enda værre nå når jeg gruer meg sånn til poliklinikken. Har aldri vært der før og nå gruer jeg sånn innmari. Jeg er så redd. Hva skal jeg gjøre? Er det vanlig å bli værre med behandling? Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Kjære deg! Det er helt normalt å ha alle slags følelser og reaksjoner etter en terapitime.Og den reaksjonen du beskriver er sterk og vond,men slett ikke uvanlig.På torsdag etter terapitimen var jeg helt knekt.Hadde snakket om overgrep,og var helt til randen fylt med skam.I løpet av hele ettermiddagen gråt jeg en masse og fikk migreneanfall om kvelden.Da kan jeg tenke at terapien gjør meg mye dårligere,eller jeg kan tenke at i dag skjedde det virkelig noe i terapitimen.Hvis en går i terapi og ingenting skjer,ville jeg blitt bekymret.Nå har jeg gått i terapi noen år og har nok en god del år igjen,men jeg tenker på timene som en igangsetter av prosesser,følelser og tanker som fortsetter resten av uken til neste time.Snakk med terapeuten din om reaksjonene dine etter timene,og hva du kan gjøre for å få det litt lettere.Jeg synes du skal være litt stolt av deg selv,fordi reaksjoner tyder på at en prosess er i gang.Og det er første skritt på en vei for å få det bedre på sikt. Håper det går bra i forhold til det du gruer deg slik til. vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...