Gå til innhold

Angst eller bipolar


Gjest Leica

Anbefalte innlegg

Gjest Leica

Jeg er Bipolar og lever et fint liv på Lithium.

Mitt spørsmål gjelder min venninne som har slitt med angst/depresjon i snart 4 år.

Hun har ingen hjelp i de medisinene hun har prøvd i disse årene. Blandt annet Cipramil,Seroxat,remeron?.

Hun har også fått 10 ECT behandlinger uten at det hjalp.Hun ble innlagt på psykiatrisk akuttavd. for 3 år siden med noe som for meg så ut til å være en mani/psykose. Vakthavende lege sa straks at hun måtte slutte på antidepressiva fordi hun var manisk-depressiv.

Men da hun ble utskrevet og begynte hos psykiatriker satte han henne på samme medisinene igjen. Disse går hun fortsatt på. Det hører med til historien at hennes mor var bipolar.

Hun lider så veldig under det hun mener/tror er angst.

Mitt spørsmål er derfor : Burde hun ikke vært videre utredet ang. Bipolar? I og med at hennes mor var det?

Ingen har noen gang spurt henne om dette, og hun har heller aldri nevnt det for dem.

Hun har prøvd Lithium i 5 mnd.

i kombinasjon med Brufen, men det var ingen merkbar endring.

Hvilke råd har dere der ute?

Jeg foreslo at hun kanskje kunne prøve en annen behandler , en som ikke var så opphengt i angstdiagnosen. En som kanskje kunne tenke litt i andre baner, eller iallefall be om en revurdering av diagnosen.

Hun er avgjort ingen manisk person til vanlig (slik som meg), men det virker som manien /uroen sitter inni henne.

Jeg blir veldig glad for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...